کد خبر: 663692
تاریخ انتشار :

سعید محمد به صندلی وزارت می‌رسد؟

مردم سالاری/ برخی شنیده ها، حکایت از آن دارد که او یکی از گزینه های ابراهیم رئیسی برای وزارت کار است. از سوی دیگر با توجه به بیماری رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی این احتمال نیز وجود دارد که سعید محمد بخواهد جایگزین او در این وزارت خانه شود.اما باید دید اختلاف میان او و قالیباف، شانس حضور سردار را در پاستور رقم می زند و در صورت معرفی شدن به عنوان وزیر آیا قالیباف مجلس را علیه او بسیج خواهد کرد یا ...

سعید محمد به صندلی وزارت می‌رسد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اسفند ماه ۹۹ بود، ردای نظامی را از تن در آورد و با اعلام استعفا از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا، برای رسیدن به صندلی شماره یک پاستور خیز برداشت و خود را یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرد.

سردار سعید محمد، که بیشترین حواشی را در میان کاندیداهای انتخابات داشت، تصور می شد مصداق همان رئیس جمهور جوان انقلابی برای جریان راست باشد اما، این حضور و این اعلام کاندیداتوری نه تنها با استقبال اهالی جناح راست مواجه نشد که از همان ابتدا اظهارات ضد و نقیضی درباره عملکرد و سابقه‌اش به گوش رسید. خاصه آنجا که سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه اعلام کرد که سردار محمد به‌ خاطر تخلفاتی که در قرارگاه خاتم داشته، کنار گذاشته شده است. موضوعی که البته خیلی زود از سوی سخنگوی سپاه تکذیب شد اما اثر خود را گذاشت و در نهایت نیز سردار نتوانست از گیت شورای نگهبان عبور کند و پس از آن که رد صلاحیت شد، با صدور بیانیه‌ای از ابراهیم رئیسی حمایت کرد.

اختلاف سردار با قالیباف، دردسرساز شد

پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها درباره لیست کابینه او بالا گرفت. گمانه هایی که از حضور سعید محمد به عنوان یکی از وزرای اقتصادی دولت سیزدهم خبر می داد. اما، پس از انتشار لیست کابینه، خبری از حضور سردار به عنوان وزیر در کابینه رئیسی نشد و تنها دبیری شورای عالی مناطق آزاد به او رسید. محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا، در گفتگویی بیان کرده بود که سعید محمد با نظر قاطع محمد قالیباف وزیر کابینه رئیسی نشد.

اما، ماجرای اختلاف سردار و قالیباف چه بود؟ بنا به روایت ها پرونده‌ تخلفات مالی عیسی شریفی، معاون شهردار در زمان قالیباف، توسط سعید محمد جمع و آشکار شده بود و همین عامل اصلی اختلاف قالیباف و سعید محمد بود.

بعد از آن نام سعید محمد برای استانداری ویژه سیستان ، خوزستان و ستاد اجرایی فرمان امام هم مطرح شد اما در نهایت دبیری شورای عالی منطقه آزاد به او رسید که بعد از حدود یک سال از این سمت برکنار شد.

پیش بینی آینده سعید محمد

اواخر شهریور ماه خبری درباره برکناری سعید محمد منتشر شد اما، دیروز وزارت اقتصاد مهر تایید بر این شایعه زد و ابراهیمی جایگزین سعید محمد در دبیری شورای عالی مناطق آزاد شد.

هنوز جزئیاتی درباره علت برکناری سعید محمد منتشر نشده است اما برخی از منابع از اختلاف میان او با محمد باقر قالیباف، وزارت صمت و وزارت اقتصاد خبر می دهند.

اما با کنار رفتن سعید محمد این سوال ایجاد می شود که آینده او چه می شود؟

برخی شنیده ها، حکایت از آن دارد که او یکی از گزینه های ابراهیم رئیسی برای وزارت کار است. از سوی دیگر با توجه به بیماری رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی این احتمال نیز وجود دارد که سعید محمد بخواهد جایگزین او در این وزارت خانه شود.

اما باید دید اختلاف میان او و قالیباف، شانس حضور سردار را در پاستور رقم می زند و در صورت معرفی شدن به عنوان وزیر آیا قالیباف مجلس را علیه او بسیج خواهد کرد یا ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها