کد خبر: 663722
تاریخ انتشار :

عضو هیات رییسه مجلس:

اغتشاشات اخیر، بی‌ارتباط با موضوع حجاب است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه از فوت مهسا امینی دختر جوان سرزمین‌مان ناراحت هستیم، گفت: اغتشاشات اخیر برنامه دشمن و بی‌ارتباط با موضوع حجاب است.

اغتشاشات اخیر، بی‌ارتباط با موضوع حجاب است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«محمد رشیدی» روز چهارشنبه در همایش زنان و دختران نبوی که در میدان آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد، بیان داشت: همه دختران چه با حجاب باشند و چه بی حجاب، فرزندان این سرزمین هستند و اگر امروز مساله کم حجابی و یا بی حجابی مطرح شده به خاطر این است آن را خوب در جامعه تبیین نکردیم.

وی اضافه کرد: کار دین و اسلام زورکی نیست، قلبی است و این در روایتی از حضرت محمد (ص) که اعراب جاهل به ظاهر مسلمان شده بودند به آنها نهیب زده است.

رشیدی اظهار داشت: انجام کار فرهنگی نیاز به صبر و حوصله، استمرار و تلاش فراوان دارد و نمی شود برای انجام کار فرهنگی به مردم توهین کرد و حجاب و چادر به اجبار به آنها داد.

وی تاکید کرد: حتما در نحوه انجام کارهای فرهنگی اشتباه رفتار کردیم که اوضاع چنین شده وگرنه قبول حجاب و چادر نشانه عقلانیت جامعه ما است.

برای انجام کارهای فرهنگی باید محتوای جذاب تهیه کنیم

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امام راحل (ره) تزکیه را مقدم تر از آموزش در مدارس می دانستند،گفت: اما در آموزش و پرورش در این چهل و اندی سال متاسفانه حفظ معلومات درسی مقدم بر هر چیز شد.

رشیدی گفت: امروز برای انجام کارهای فرهنگی باید محتوا های جذاب تهیه کنیم و در شبکه های اجتماعی در دسترس بچه ها قرار دهیم نه محتوای های سطح پایین زیرا متاسفانه ما در انجام کارهای فرهنگی جذاب و سطح بالا در شبکه های مجازی غفلت کردیم و الان هم داریم چوب آن را می خوریم.

نباید اجازه بدهیم دشمنان بین ما تفرقه بیندازند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: همه مسئولان و مقامات نظام از فوت خانم مهسا امینی ناراحت هستند اما نباید مباحثی مطرح کنیم که در جامعه ۲ دستگی و ۲ قطبی ایجاد کند زیرا همه می دانیم بحث حجاب بهانه است که دشمنان راه انداختند و در کشور ما فتنه کنند و الا ریشه ۹۵ درصد ناراضیتی ها مسائل معیشتی است که باید مسئولان فکری به حال اصلاح اقتصاد کشور داشته باشند.

رشیدی در ادامه ریشه دشمنی اسرائیل و آمریکا با انقلاب اسلامی را اینگونه توضیح داد:اسرائیل در سال ۱۹۴۸ با حمایت شرق و غرب در مقابل کشورهای مسلمان منطقه ایجاد شد و بعدها نیز شاه ایران را برای مراقبت از او تجهیز کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی همه نقش آنها بر باد رفت و این ریشه دشمنی چهل و چند سال و تمام فتنه ها آنها علیه نظام ما و وقایع اخیر در کشور است .

وی همچنین گفت: اسرائیل و آمریکا حتی داعش را بوجود آوردند که اسلام و اعتقادات اسلامی را از بین ببرند، مردم جهان را از اسلام متنفر و هراسان کنند اما ایران با سردار سلیمانی که شاگرد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بود، رفت آنها را  نابود کرد، این نیز از جمله ناراحتی های آنها در این سالیان است.

رشیدی اظهار داشت: اسرائیل از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورده و به همین خاطر هزاران میلیارد دلار هزینه رسانه ای می کند که علیه ما فتنه کنند و در این میان عده ای از نوجوانان و جوانان بدلیل عدم آگاهی از فتنه دشمنان به وقایع  اخیر دامن زدند.

وی گفت: خدا را شکر سیستم امنیتی کشور زود این موضوع را متوجه شد و صف نوجوانان و جوانان بی اطلاع را از آشوب گران و فتنه گران جدا کردند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص چه باید کرد با وقایع اخیر گفت: ابتدا باید بدانیم صف اعتراض کنندگان با اغتشاش گران جدا است و مسئولان باید با دقت به اعتراض های مردم گوش دهند، زیرا بخش عمده گلایه مردم از مسایل اقتصادی است.

رشیدی همچنین گفت: مردم و مسئولان بدانند هر حرف تحرک آمیزی که موجب ۲ دستگی و چند دستگی در جامعه شود بازی کردن در نقشه و پازل دشمن است، بنابراین باید بیشتر حرف ها وحدت آفرین زده شود وحدتی که در این چهل و چهار سال پیروزی انقلاب اسلامی بین همه اقوام  و مذاهب ایران وجود داشته است نباید بگذاریم اختلاف بین ما بیفتد.

وی در پایان صحبت های خود یاد و خاطره شهدای امنیت کشورمان را گرامی داشت.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها