کد خبر: 663823
تاریخ انتشار :

ریابکوف: توافق بر سر برجام در دسترس است

معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد که توافق احیای برجام همچنان در دسترس است.

ریابکوف: توافق بر سر برجام در دسترس است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه این اظهارات را در پاسخ به سخنان اخیر جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بیان کرد.

ریابکوف در این‌باره گفت: من به دلایل ساده‌ای که همگی شاهدش هستیم آماده اظهارنظر درخصوص ارزیابی‌های واشنگتن نیستم. آن‌ها از سویی اقداماتی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران اتخاذ می‌کنند و از سوی دیگر سیگنال‌های سیاسی می‌فرستند که می‌گوید احتمال احیای سریع وجود دارد.

وی ادامه داد: موضع ما این است که توافق در دسترس می‌باشد. متاسفانه خیلی از عوامل خارجی بر روی شرایط تاثیرگذار بوده‌اند و این باعث نمی‌شود که وظیفه رسیدن به نتیجه نهایی آسان‌تر شود.

معاون وزیر خارجه روسیه در انتها بیان کرد: حصول این توافق به نفع همگی است و می‌تواند کمک جدی به تقویت امنیت در منطقه - که انواع و اقسام مشکلات را دارد - بکند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگوی روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین روند این مذاکرات اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز گفتم و آقای وزیر خارجه نیز بر آن تاکید کردند رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکرات است. به منظور دستیابی به توافقی پایدار و ماندگار که منافع ملت ایران را تامین کند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه در گفت‌وگوی چند روز پیش آقایان امیرعبداللهیان و آقای بورل این موضوع مجددا مورد تاکید قرار گرفت که ایران همچنان پایبند به مسیر مذاکره است، افزود: مواضع ایران در این ارتباط کاملا روشن و مشخص است و در این روزها دیدگاه‌هایی از سوی طرف مقابل مطرح شده و صداهایی از غرب و آمریکا شنیدیم که روند گفت‌وگوها را با مسائل داخلی ایران مرتبط کرده‌اند و با انتشار اخبار نادرست به مسائل دامن می‌زنند. در حالیکه موضوعات داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و ما اجازه نمی‌دهیم که کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

کنعانی تاکید کرد: موضوع مذاکرات چارچوب روشن و مشخصی دارد. جزئیات برای طرف‌ها روشن است. مواضع ایران بارها بیان شده است و ما آماده هستیم که در همان مسیر کار را به پیش ببریم و به توافق جامعی برسیم که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد.

کنعانی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه بر اساس احترام و منافع متقابل آماده تعامل دو سویه با طرف‌هایی که در مسیر مذاکره قرار دارند هستیم تا مذاکرات به نتیجه برسد در عین حال گفت: در برابر هر گونه تلاش‌های طرف‌های غربی و آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و فشار به ایران به منظور امتیازخواهی، باج‌خواهی و در برابر هر اقدام محدود کننده علیه دولت و ملت ایران با جدیت و قاطعیت ایستادگی می‌کنیم و به موقع پاسخ‌های لازم را خواهیم داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها