کد خبر: 663855
تاریخ انتشار :

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: فضای دیجیتال ایران امن است

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به هک شدن سایت نهادهای مهم در ایران می‌گوید: بروز چنین حوادثی خیلی مهم و خاص نیست، اما چون دشمن‌های بسیاری داریم باید حواس‌مان را بیشتر جمع کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: فضای دیجیتال ایران امن است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره هک شدن‌های پی در پی نهادهای مختلف پس از آغاز اعتراضات در ایران به رویداد۲۴ می‌گوید: در دنیای امروز که علم و فناوری‌های دیجیتال رشد کرده به همان میزان که دسترسی افراد به اطلاعات و امکانات بیشتر شده به همان میزان هم، آسیب‌پذیری‌ها به این واسطه رشد داشته است.

او می‌گوید: انسان‌های غارنشین امنیت بیشتری نسبت به انسان‌های امروز داشتند، چون شرایط زندگی‌شان تحت نفوذ دنیای دیجیتال نبود. ما به عنوان کسانی که در این دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم باید خودمان را به همان میزان در مقابل آسیب‌ها بیمه و آماده نگه داریم. به طور کلی فکر می‌کنم جزو کشور‌هایی هستیم که فضای دیجیتال و رسانه‌مان، فضای امنی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: این هک‌شدن‌ها پیش می‌آید. به هر حال دشمنی با ما زیاد است و عمده سرویس‌های امنیتی جهان با ما مسئله دارند و دائماً در حال کار علیه ما هستند. از این‌رو، بروز چنین حوادثی خیلی مهم و خاص نیست، اما چون دشمن‌های بسیاری داریم باید حواس‌مان را بیشتر جمع کنیم.

رحیمی‌جهان‌آبادی در پاسخ به اینکه پدافند غیرعامل با وجود بودجه قابل توجهی که دارد، چرا کارش با چالش روبرو شده است؟ گفت: این سوال را باید از رییس پدافند غیرعامل پرسید که وظیفه‌شان است و باید پاسخگو باشد.

او در پاسخ به اینکه «این اتفاقات چقدر می‌تواند نظام را به خطر بیندازد؟» می‌گوید: آسیب حتی اگر کم هم باشد باید به آن توجه کرد، ولی اینکه بگوییم در شرایط آسیب‌پذیری وسیعی هستیم، این‌طور نیست و این مسئله همیشه در کشور بوده و این اتفاقات خیلی کیان نظام را تهدید نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: مقابله با این پدیده، وظیفه دولت است و حال اگر نیاز به قانون باشد، مجلس آماده کمک است بنابراین دولت باید بررسی دقیقی داشته باشد تا آسیب‌ها شناسایی شود. به اعتقاد من در این راستا، هم سهل‌انگاری بوده و هم، سوءمدیریت که این اتفاقات افتاده است. از طرفی، نفوذ و تلاش سرویس‌های امنیتی بیگانه هم هست. حال اینکه گفته شود این حوادث مقطعی و پراکنده می‌تواند امنیت ما را زیر سوال ببرد، این‌طور نیست، چون ما یکی از کشور‌هایی هستیم که به لحاظ امنیتی در منطقه، هم توان حفاظت از خودمان و هم شهروندان‌مان را به خوبی داریم، ولی میزان دشمنی با ما زیاد است.

نماینده تربت‌جام می‌گوید: این اتفاقات در کشور‌های دیگر هم می‌افتد. وقتی تا تلفن همراه وزیر دفاع اسراییل که این همه ادعا دارد هک می‌شود و تا خصوصی‌ترین مکان زندگی آن‌ها تصاویرش منتشر می‌شود، یعنی آن‌ها هم آسیب‌پذیر هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها