کد خبر: 663914
تاریخ انتشار :

ظهره‌وند: غربی‌ها جنگ علنی علیه ایران راه انداخته‌اند

ابوالفضل ظهره‌وند گفت: غربی‌ها با حمایت از ناآرامی‌های ایران زمین مذاکره را از دست دادند و واقعا دیگر ادامه بحث با آنها منطقی نیست.

ظهره‌وند: غربی‌ها جنگ علنی علیه ایران راه انداخته‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: برجام بیش از گذشته سرنوشتی نامعلوم دارد؛ از یک سو گفته می‌شود آمریکا تا برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تصمیمی برای احیای برجام ندارد و از سوی دیگر با اظهارنظرهای مقامات غربی درباره رخدادهای چندهفته اخیر در ایران به نظر می‌رسد مسیر رسیدن به توافق نهایی قدری سخت شده است.

ابوالفضل ظهره‌وند، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برجام یک واقعیت تلخ است و غربی‌ها هنوز سعی می‌کنند سایه‌ش را روی سر ایران نگاه دارند. برجام پروژه‌ای برای استحاله ایران به منظور فروپاشی بود. حالا که غربی‌ها این ناآرامی‌ها را هدایت می‌کنند، برجام دیگر برایشان کارساز نیست. برجام برای زمانی بود که نتوانند کاری پیش ببرند و این اسب تروا یعنی برجام را به داخل ایران بفرستند اما اکنون که بر موضوع ناآرامی‌های داخلی کار می‌کنند نیازی ندارند برجام را احیا کنند اما اگر ناآرامی‌ها پایان یابد بار دیگر می‌خواهند از برجام استفاده کنند و بهانه‌ ظاهری‌شان هم این است که انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بگذرد و بعد به موضوع مذاکرات برسیم اما در واقعیت روی این ناآرامی‌ها حساب باز کرده‌اند».

او ادامه داد: «غربی‌ها از ابزارهای مختلفی مانند تحریم، برجام، ناآرامی‌ها و... استفاده می‌کنند و در نهایت دنبال فروپاشی از داخل هستند. اکنون که این اتفاقات خیلی آشکار خودش را نشان داده است و انگلستان و آمریکا دشمنی آشکار خود را در جهت براندازی نشان می‌دهند و اروپایی هم از ناآرامی‌ها حمایت می‌کنند، دیگر باید برجام را مرده‌ متعفن درنظر بگیریم زیرا اعتمادی به طرف‌های غربی برجام وجود ندارد. آنها تمام‌قد اسلحه برداشته‌اند و امنیت ملی ما را مورد تهدید قرار می‌دهند؛ حالا در این شرایط چرا باید همچنان خود را معطل برجام کنیم و اقتصاد را شرطیِ آن نگه داریم».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «البته این را هم بگویم که غربی‌ها خودشان ضرر کردند. آنها در اوکراین زمین بازی را از دست دادند و اکنون هم با حمایت از ناآرامی‌ها زمین مذاکره را از دست دادند و واقعا دیگر ادامه بحث با آنها منطقی نیست زیرا همه‌چیز روشن است و می‌دانیم نیت آنها چیست. ما باید به صراحب بگوییم که چه اهدافی را دنبال می‌کنند و پشت پرده تصمیمات چه‌قدر خصمانه است. غربی‌ها جنگ علنی علیه ایران راه انداخته‌اند».

ظهره‌وند در پایان گفت: «اکنون این غربی‌ها هستند در ضعیف‌ترین شرایط خود قرار دارند. در شرایط کنونی می‌بینیم که صداعظم آلمان به دست‌وپای بن‌سلمان افتاده است زیرا نمی‌توانند از پس مشکلاتشان برآیند. حالا این ما هستیم که باید علیه آنها صریح موضع بگیریم و خود را از سردرگمی برجام برهانیم. واقعیت این است که اکنون در یک جنگ جهانی قرار داریم که البته نهایتِ این جنگ این ما هستیم که پیروزیم و مطمئنا غربی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند علیه ما انجام دهند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها