کد خبر: 663934
تاریخ انتشار :

دو روایت از حادثه زندان اوین؛ ماجرا برنامه ریزی شده بود؟

آخرین خبر/ در پی آتش سوزی شب گذشته در زندان اوین، یاسر هاشمی ادعایی درباره مرخصی برادرش مطرح کرد و خبرگزاری فارس نیز مدعی اقدام به فرار برخی زندانیان و ورود به میدان مین شد.

دو روایت از حادثه زندان اوین؛ ماجرا برنامه ریزی شده بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ادعای یاسر هاشمی مبنی بر مرخصی عجیب به برادرش-مهدی هاشمی- از زندان اوین پیش از سانحه دیشب

یاسر هاشمی شب گذشته در یک گروه در کلاب‌هاوس مدعی شده برادرش از چهارشنبه هفته گذشته تا روز جمعه مطابق روال همیشگی(مرخصی هفته در میان) داشته اما در زمان مراجعت به زندان در روز جمعه به او گفته شده فعلا می تواند بیرون باشد.

هاشمی این موضوع را به مسئله آتش‌سوزی در اوین مرتبط کرده اما ادله‌ای برای آن ارائه نکرده است و مسئولان سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه تاکنون در مورد این ادعا اظهار نظری نداشته‌اند.

گزارش خبرگزاری فارس از ماجرای درگیری دیشب در زندان اوین 

در همین حال خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به بررسی ماجرای درگیری دیشب در زندان اوین پرداخت و نوشت: ساعت ۲۱:۱۰ شنبه ۲۳ مهرماه، درگیری صوری بین تعدادی از زندانیان بند ۷ اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند ۸ (سارقان) بوجود می‌آید.

طی این درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش میزنند که منجر به آتش سوزی گسترده، سرایت به‌ بند ۸ و اعزام آتش نشانان به اوین برای اطفاء حریق شد.

شواهد نشان می‌دهد این اقدام از پیش طراحی شده بود، چرا که تعدادی از زندانیان برای خود به طرقی سلاح سرد تهیه کرده بودند تا ضمن درگیری با نیروهای تامین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و به سلاح هم دست پیدا کنند که البته موفق نشدند.

در میانه آتش سوزی و درگیری با نیروهای حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آنها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صداهای انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است. 

برخی رسانه از 8 مصدوم در این ماجرا خبر دادند اما هنوز آمار دقیقی از میزان مصدومان یا تلفات احتمالی منتشر نشده است. 

همزمان با این اتفاقات و با تهییج و فراخوان رسانه‌های معاند بیش از  ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین تجمع نمودند.

شب گذشته به‌رغم فراخوان گسترده ضدانقلاب، هیچ تجمعی در تهران انجام نشد و پایتخت روز و شب آرامی را پشت سر می‌گذاشت که ناگهان اتفاق زندان اوین در ساعت پایانی شب رقم خورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها