کد خبر: 663936
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز ۲۴ مهر / بارش باران در ۵ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در پنج استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و کاهش دما در نوار شمالی کشور تا سه شنبه خبر داد.

اخبار هواشناسی امروز ۲۴ مهر / بارش باران در ۵ استان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا ظهر فردا (۲۴ تا ۲۵ مهرماه) در گیلان، غرب مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بخش‌هایی از اردبیل بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مهرماه) به‌تدریج گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده می‌شود و با تقویت جریانات شمالی، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید شده و دریای خرز مواج و متلاطم خواهد بود. چهارشنبه(۲۷ مهرماه) نیز در مناطق ذکر شده بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه و دوشنبه(۲۴ و ۲۵ مهرماه) برای جنوب شرق و نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه‌شرقی کشور، شمال اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه(۲۸ مهرماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. تا روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ مهرماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۲۶ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۴ و ۲۵ مهرماه) اهواز با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها