کد خبر: 663967
تاریخ انتشار :

مخبر: دیپلماسی کشور به نقطه بسیار خوبی رسیده است

ایسنا/ معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه برای واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی، امین تر، چابک تر و تمرین کرده تر از نهادهای انقلابی وجود ندارد، گفت: نهادهای انقلاب اسلامی باید نهضتی برای واگذاری و تصدی کارها از دولت به مردم راه اندازی کرده و با اعتمادی که جامعه به این مجموعه ها دارد، نقدینگی موجود در جامعه را به میدان سرمایه گذاری در کشور وارد کنند.

مخبر: دیپلماسی کشور به نقطه بسیار خوبی رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مخبر در ششمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت به نقش برجسته نهادهای انقلاب اسلامی در فراز و نشیب های اقتصادی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: البته نهادهای انقلاب اسلامی در گذشته نیز نقش آفرین بوده اند اما امروز سامان فرآیندی پیدا کرده و به الگوهایی در کشور تبدیل شده اند.

معاون اول رییس جمهور قدرت ریسک پذیری، تصمیم گیری، اعتماد به نفس و تقید را از ویژگی های مدیران برآمده از نهادهای انقلابی برشمرد و گفت: در بدنه این مجموعه ها، نیروهایی فرهیخته، ارزشمند، دانا، مدیر و کارا شکل گرفته و صمیمیت،‌صداقت و برادری در میان آنها حاکم است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت خاطر نشان کرد: چنین فرآیندی در هشتاد کشور دنیا نیز راه اندازی شده چرا که آثار بسیار مهمی دارد و امکان مقایسه عملکردها را هم برای خود دستگاه ها و هم برای دستگاه های مشابه فراهم می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور به لحاظ شاخص ها رو به بهبود قرار دارد تصریح کرد: امروز شاهد اصلاح در تورم، پایه پولی، نقدینگی، سرمایه گذاری و ناترازی دارایی های دولت و بانکها هستیم و دیپلماسی کشور نیز به نقطه بسیار خوبی رسیده است به نحوی که در سفر اخیرم به روسیه که برای شرکت در مجمع اقتصادی خزر انجام شد، هر پیشنهادی که ازسوی جمهوری اسلامی در خصوص قراردادها، پیمان های پولی و سرمایه گذاری مطرح کردیم، از سوی مقامات کشورهای شرکت کننده مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر در ادامه با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در کشور گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی دو موضوع اصلی نهفته است که یکی تاسیسی و ایجادی و دیگری در خصوص واگذاری بوده که مورد اول تقریباً مورد فراموشی قرار گرفته و در مورد دوم نیز به درستی عمل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور صرفا توسط دولت و با سرمایه های دولتی میسر نیست، افزود: نهادهای انقلاب اسلامی می توانند با استفاده از ظرفیت های مردمی نسبت به سرمایه گذاری در کشور اقدام کنند و این امر مهم توسط نهادهای انقلابی امکان پذیر است چرا که مردم به این نهادها اعتماد دارند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه در طول دولت های گذشته، نهادهای انقلاب اسلامی همواره کمک حال دولت ها بوده اند، گفت: امروز در دولت سیزدهم، رییس جمهور نگاه ویژه ای به این نهادها دارد و انتظار داریم که این نهادها و شرکت ها و موسسات زیرمجموعه آنها برای خود ماموریتی مهم در نظر بگیرند و در عرصه های اقتصادی گام های بلندتر و مهمتری بردارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها