کد خبر: 664112
تاریخ انتشار :

مجتبی جلال زاده:

پشت پرده هشتگ‌سازی و بسیج رسانه‌های خارجی علیه ملت ایران

مجتبی جلال زاده از تلاش رسانه‌های بیگانه برای تعمیق روایت دروغین به‌جای حقیقت گفت و اظهار کرد: آنها این کار را با هشتگ‌سازی‌ها و بسیج شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با جنبه اطلاع‌رسانی و خبری انجام می‌دهند تا مردم را وارد میدان کنند.

پشت پرده هشتگ‌سازی و بسیج رسانه‌های خارجی علیه ملت ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی چرایی و چگونگی امنیتی‌سازی مقوله‌های اجتماعی توسط دشمن و با حضور مجتبی جلال زاده کارشناس مسائل سیاسی و رسانه به روی آنتن رفت.

مجتبی جلال زاده با بیان اینکه رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه سوژه یا همان واقعیت را به فرایند تبدیل می‌کنند، گفت: آن‌ها از این فرایند خروجی می‌گیرند و زمینه را برای بهره‌برداری آماده می‌کنند. در حقیقت آن‌ها یک مسئله قشری را تبدیل به مسئله‌ای صنفی کرده و بعد آن را به مسائل دیگر کشور پیوند می‌زنند.

*صنفی کردن مطالبات و امنیتی جلوه‌دادن آن‌ها در دستور کار رسانه‌های بیگانه

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در ماجراهای اخیر قشر زنان جامعه هدف بود؛ اما رسانه‌های بیگانه آن را به دانشجویان پیوند زدند و در واقع آن را تبدیل به موضوعی صنفی کردند؛ در ادامه نیز این رسانه‌ها موضوع را امنیتی کردند که طرح موضوع زندان اوین از جمله این ماجراها است. آنها همچنین مسائل قومیتی را هم چاشنی این اعتراضات کردند.

وی هر بخش از اعتراضات را جزوی از یک پازل بزرگ عنوان کرد و افزود: همه مسائل این یک ماه اخیر از یک نقطه شروع شد؛ اما توسط رسانه‌ها مدیریت شد. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود روی یک یا چند سوژه به‌صورت مستمر کار می‌کنند. این اقدامات شبیه حرکت دارکوب است که وقتی در یک جنگل شروع به کوبیدن نوک خود به درخت می‌کند، صدای زیادی دارد؛ اما فقط یک دارکوب و یک درخت است.

* رسانه‌های بیگانه با کشته‌سازی سعی در تحریک افکار عمومی دارند

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با کشته‌سازی سعی در تحریک افکار عمومی دارند، بیان کرد: در ماجرای اخیر آنها جرقه این کار را برای نوجوانان و جوانان و همچنین قشر بانوان جامعه قرار دادند. پس از این اقدام، سعی می‌کنند با دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند و در مرحله بعد روایت خودشان را تعمیق می‌دهند.

وی از تلاش دشمنان و رسانه‌های بیگانه برای تعمیق روایت دروغین به‌جای حقیقت گفت و اظهار کرد: آن‌ها این کار را با هشتگ‌سازی‌ها و بسیج شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با جنبه اطلاع‌رسانی و خبری انجام می‌دهند تا مردم را وارد میدان کنند. آن‌ها همچنین از اسطوره‌سازی و پیداکردن سمبل برای اعتراض‌ها و اغتشاشات استفاده می‌کنند تا به اهداف خود دست یابند. رسانه‌های بیگانه این چرخه را به‌صورت مستمر و پرسروصدا تکرار می‌کنند.

*رسانه‌های کشور از روایت اول جاماندند

جلال زاده از جاماندن رسانه‌های کشور از روایت اول گفت و بیان کرد: متأسفانه رسانه‌های داخلی در بیان روایت اول عقب است بخشی از آن به دلیل ملاحظات رسانه‌های رسمی است، بخش دیگری از آن هم به دلیل ذهن امنیتی است که اجازه نشر اخبار را در سریع‌ترین زمان نمی‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها