کد خبر: 664196
تاریخ انتشار :

نقش سفارت آلمان در هماهنگی فشارهای بین‌المللی علیه ایران

سفارت‌خانه آلمان در اغتشاشات اخیر با پیگیری‌های بین المللی و تشکیل جلسات متعدد با مسوولان برخی سفارت‌خانه‌های اروپایی هماهنگی‌های جدی را برای افزایش فشار و گسترش آشوب‌ها در ایران ایفا کرده است.

نقش سفارت آلمان در هماهنگی فشارهای بین‌المللی علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنا به کسب اطلاع خبرنگار فارس، سفارتخانه آلمان نقش جدی و موثری را در فشار دیپلماتیک و هماهنگی‌های بین‌المللی برای شعله‌ور شدن اغتشاشات ایفا کرده است. بر اساس این گزارش مسوولان سفارت‌خانه آلمان نشست‌هایی را با مسئولان برخی از سفارت‌خانه‌های اروپایی درباره چگونگی گسترش سطح درگیری‌ها و آشوب ها برگزار کرده‌اند.

پیشتر سفارت‌خانه انگلستان و فرانسه چنین نقشی را ایفا می‌کردند که در اغتشاشات اخیر سفارت‌خانه آلمان این وظیفه را بر عهده گرفته است.

در اغتشاشات اخیر کشور هجمه چندلایه توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، پشتیبانی‌های رسانه‌ای سنگین بین‌المللی با نقش آفرینی سلبریتی‌های داخلی و خارجی، فعال کردن گروهکهای تروریستی و اپوزیسیون، حملات سایبری، هماهنگی تجمعات خارج کشور و نظایر آن صورت گرفت که نشان دهنده برنامه ریزی گسترده جریانات ضد ایرانی داشت. در این بین طبق شواهد هماهنگی‌ دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای فشار گسترده بر ایران در داخل کشور بر عهده سفارت‌خانه آلمان بوده است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که اتباع 14 کشور از جمله آمریکا، روسیه، اتریش، فرانسه، انگلیس و افغانستان در آشوب‌های اخیر در کشور بازداشت شده‌اند که از این میان اتباع افغانستانی بیشترین فراوانی را در میان دستگیرشده‌ها دارند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها