کد خبر: 664396
تاریخ انتشار :

واکنش رابرت مالی به تجمعات خارج از ایران در حمایت از اعتراضات

ایسنا/ در ادامه حمایت‌های مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از ناآرامی‌های اخیر در ایران نماینده دولت این کشور در امور ایران مدعی شد که تجمعات در شهرهای اطراف جهان نشان‌دهنده حمایت از مردم ایران است.

واکنش رابرت مالی به تجمعات خارج از ایران در حمایت از اعتراضات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران شامگاه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به تجمع گروهی از ایرانیان در برلین پایتخت آلمان اشاره و ادعا کرد که شرکت‌کنندگان در این تجمع از مردم ایران حمایت کرده‌اند.

وی در پیام خود مدعی شد: تظاهرکنندگان در واشنگتن و شهرهای اطراف جهان حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، مردمی که به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند تا دولتشان به حقوق بشر و کرامت آنها احترام بگذارد.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز در طول هفته‌های گذشته با دخالت در امور داخلی ایران از ناآرامی‌ها در کشورمان حمایت و مردم به خشونت علیه نیروهای امنیتی تشویق کرده‌اند. این در حالی است که آنها با ادعای حمایت از حقوق مردم ایران کماکان به تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران ادامه می‌دهند.

برخی مقامات آمریکا حتی به‌طور صریح اعلام کرده‌اند که در حال حاضر تمرکز آنها روی مذاکرات هسته‌ای با ایران قرار ندارد و آنها روی ناآرامی‌های اخیر در ایران متمرکز هستند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، گفت که تمرکز فعلی واشنگتن روی دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای با ایران نیست.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیشتر در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در ایران نوشت: از آغاز تحولات اخیر در ایران، دیروز شنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار طی اظهاراتی مداخله جویانه، از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

وی ادامه داد: ایشان چون نه مشاوران امینی دارد و نه حافظه خوبی، به وی یادآور می‌شوم که ایران قوی‌تر و استوارتر از آن بود که با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات پوچ شما تسلیم شود. اکنون نیز سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته از سال‌ها اقدام بی نتیجه علیه ایران، اراده‌اش متزلزل شود.

کنعانی خاطر نشان کرد: نه اظهارات بایدن و نه مداخله جویی‌های آمریکا هرگز ما را متعجب نمی‌کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار، ماهیت حقیقی نظام آمریکاست، اما، ما مردمان تاریخیم و در عمق تاریخ ریشه دوانده‌ایم. از کودتای آگوست ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خورشیدی) تا به امروز به خوبی سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا در ذهن‌هایمان ثبت شده است. و البته تاریخ و نقطه نقطه دنیا شهادت می‌دهد که زخم جنایت و خشونت آمریکا بر تن دنیاست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: عادت شما ماهی گرفتن از آب‌های گل آلود است. اما یادتان باشد، اینجا ایران است: سرزمین مردان و زنان سرفراز. در خانه خویش، با هم گفت‌وگو می‌کنیم، با هم کار می‌کنیم، با هم برای ترمیم زخم‌های کوچک و بزرگ ایران خواهیم کوشید، با هم برای استقلال ایران خواهیم ایستاد و صدالبته شکست دیگری بر انبوه شکست‌هایتان افزوده خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها