کد خبر: 664400
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عضو کمیسیون امنیت‌ملی:

آمریکایی‌ها به توافق با ایران نیاز دارند

محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: باید بدانیم که آمریکایی‌ها به شدت به توافق با ایران نیاز دارند زیرا برای اقناع افکار عمومی داخلی خودشان هم شده نیازمند آن هستند که موضوع برجام را به سرانجامی برسانند.

آمریکایی‌ها به توافق با ایران نیاز دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست سایت نامه‌نیوز: وضعیت مذاکرات در حالت تعلیق است اما در همین حالت هم هیچ‌یک از طرف‌های مذاکره ختم مذاکرات را اعلام نمی‌کنند تا احتمالا مسئولیت به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات بر دوششان نیفتند. حالا و در این بین پرسش مهم آن است که سرنوشت برجام چه می‌شود؟

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «آمریکا سعی می‌کند با بهره‌برداری از ناآرامی‌های اخیر ایران مسیر مذاکرات را به سمت‌وسوی دلخواه خودش پیش ببرد؛ همان‌کاری که در سال88 هم انجام دادند. وقتی ناآرامی‌هایی در ایران شکل می‌گیرد آنها ژست عدم مذاکره می‌گیرند اما وقتی ناآرامی‌ها پایان می‌یابد، عقب‌نشینی می‌کنند و به میز مذاکرات بازمی‌گردند».

او ادامه داد: «در عین حال باید بدانیم که آمریکایی‌ها به شدت به توافق با ایران نیاز دارند زیرا برای اقناع افکار عمومی داخلی خودشان هم شده نیازمند آن هستند که موضوع برجام را به سرانجامی برسانند زیرا در مقام ادعا می‌خواهند بگویند که ایران را در موضوع هسته‌ای کنترل کردیم تا بتوانند از مردم خود رأی بگیرند».

این نماینده درباره روند طی‌شده در مذاکرات بیان کرد: «طرف‌های مذاکره‌کننده بر متنی توافق کرده‌ بودند و قرار شد هیئت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌هایشان برگردد تا تصمیم نهایی گرفته شود و اگر قرار بود مسیر طبیعی طی شود چندجلسه دیگر برگزار می‌شد، این امکان وجود داشت که توافق نهایی امضا شود که به این ناآرامی‌های اخیر برخوردیم».

عباس‌زاده مشکینی در پایان گفت: «امروز می‌بینیم که بیگانگان علنا در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند و می‌خواهند فشار را بر ایران افزایش دهند تا به امیال خود برسند اما ما باید بدانیم که امید به آینده صرفا از مسیر احیای برجام نمی‌گذرد و لازم است هرچه بیشتر تدابیری را به کار بگیریم که کاملا بی‌نیاز به برجام باشیم تا در این صورت غربی‌ها هم نتوانند فشاری بر ایران وارد کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها