کد خبر: 664467
تاریخ انتشار :

حسین سبحانی‌نیا:

فضای سیاسی به سمت شنیدن صدای مردم پیش می‌رود

حسین سبحانی‌نیا گفت: فضای آینده سیاسی هم بهتر خواهد شد و مانند گذشته جبهه‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نقش‌آفرینان صحنه سیاسی خواهند بود.

فضای سیاسی به سمت شنیدن صدای مردم پیش می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: فضای سیاسی پس از ناآرامی‌های اخیر به کدام سمت خواهد رفت؟ آیا باز هم احزاب مانند گذشته می‌توانند مانند گذشته نقش‌آفرین عرصه سیاست باشند؟ از سوی دیگر دولت چگونه می‌تواند به مطالبات انباشته پاسخ قانع‌کننده دهد تا فضای سیاست‌ورزی رسمی به حالت نرمال بازگردد؟

حسین سبحانی‌نیا ، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «گرچه شرایط اخیر در ایران ماحصل برنامه‌ریزی دشمنان بود اما به هر حال با حجمی از مطالبات عمومی مواجهیم که باید به آنها پاسخ داده شود. در این مسیر مسئولان دولتی و دیگر مسئولان در دیگر قوا و نهادها خوب عمل کرده‌اند و اراده آنها برای شیندن مطالبات مردم دیده می‌شود. در آینده باید گروه‌های مرجع تعیین شوند تا نظام بداند با چه طرف‌هایی باید سخن بگوید. اگر قرار است زمینه اعتراضات قانونی مهیا شود تا از این بستر صدای معترضان شنیده شود، باید درخواست رسمی از سوی تشکل‌ها، نهادهای صنفی یا احزاب باشد و آنها متعد شوند که تجمع در کمال آرامش برگزار شود. بنابراین باید گروه‌های مرجع مشخص شوند. در مجموع فضای سیاسی به سمت شنیدن صدای مردم پیش می‌رود و مسئولان هم آمادگی این کار را دارند تا در آینده شاهد نباشیم که دشمنان از مطالبات انباشته مردم سوءاستفاده کنند».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم فضای آینده سیاسی هم بهتر خواهد شد و مانند گذشته جبهه‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نقش‌آفرینان صحنه سیاسی خواهند بود».

این فعال سیاسی در پایان درباره امکان یا عدم امکان استفاده از ظرفیت مندرج در اصل 59 قانون اساسی مبنی بر همه‌پرسی در موضوعات حساس همچنین بیان کرد: «من فکر نمی‌کنم لازم باشد بر سر موضوعاتی که به اصول نظام برمی‌گردد مانند حجاب همه‌پرسی برگزار شود زیرا به هر حال مردم پذیرفته‌اند که نظام اسلامی سرکار باشد اما در مورد مسائل سیاسی شاید بشود این کار را انجام داد اما در حال حاضر برای آن هم فضا مهیا نیست و شاید در آینده بشود بر این اصل تأمل کرد زیرا به هر حال ظرفیتی است که قانون اساسی در اختیار مردم و مسئولان قرار داده است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها