کد خبر: 664469
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از وضعیت تاج‌ زاده در زندان به روایت همسرش

همسر مصطفی تاج‌زاده می‌گوید: بنده درباره خروج تاج‌زاده از انفرادی درخواست کردم اما شاید قوه قضائیه توان انجام این کار را ندارد که اتفاق مثبتی نیفتاده است.

آخرین خبر از وضعیت تاج‌ زاده در زندان به روایت همسرش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، در گفتگو با مُنیبان درباره آخرین وضعیت همسرش گفت: امروز ۱۰۵ روز است که تاج‌زاده در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد، علی رغم اینکه بعد از دو هفته پرونده او بدون حضور در جلسات بازجویی به دادگاه رفت و باید قانونا به بند عمومی می‌رفت اما این اتفاق صورت نگرفته است. می‌دانید که دادگاه هم که تشکیل شد تاج‌زاده در اعتراض به روند غیرقانونی بازداشت و عدم رسیدگی به شکایتش از آقای جنتی قصد شرکت نداشت و او را به زور بردند و در نهایت هم صحبتی نکرد و صورت جلسه را هم امضا نکرد. قاضی صلواتی ۸ سال حکم داد که با قطعیت آن تمام این مدت به طور غیرقانونی در انفرادی دو‌ الف نگهداری می‌شود. آقایان مدعی هستند که تاج‌زاده در زندان شرایط خوبی دارد، اتاق مرتبی در اختیارش هست و جای نگرانی نیست اما او به شدت نسبت به اقدامات غیرقانونی در محیطی که امنیت ندارد اعتراض دارد و این مورد را در تماس تلفنی و ملاقاتی که پنجشنبه داشتیم به من اعلام کرد و گفت که در زندان امنیت ندارد و باید در اسرع وقت به بند عمومی منتقل شود.

او افزود: البته توصیف بهترین شرایط در مورد نگهداری تاج‌ زاده تعریف آقایان است چرا که او همچنان از حقوق اولیه خود محروم است کما اینکه تماس او دو هفته قطع بود و بعد از آتش‌سوزی اوین بنده بسیار دیرتر از بقیه از حال همسرم مطلع شدم و تا زمانی که با او ملاقات نکردم خیالم راحت نبود. تاج‌ زاده روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ماه وقت دکتر داشت اما در اعتراض به اینکه تماس تلفنی و ملاقات را قطع کرده بودند گفت نمی‌آیم. در نهایت ما روز پنجشنبه ملاقات داشتیم که در آنجا او نسبت به شرایط خود و اقدامات غیرقانونی اعتراض داشت و می گفت باید معلوم شود چه کسی مانع از اقدامات حقوقی و قانونی قوه قضائیه درباره تاج‌زاده می‌شود در حالی که از  طریق دادیار ناظر زندان و نیز معاون دادستان به او وعده داده بودند که در اسرع وقت به بند عمومی منتقل می‌شود. در هر صورت تاج‌زاده از تماس تلفنی و ملاقات منظم و ضابطه مند، دسترسی به اخبار از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه محروم است و همه امکانات از جمله دسترسی به امکانات آموزشی، ورزشی و کتابخانه که زندانی‌های دیگر از آنها برخوردارند برای او ممنوع است.

محتشمی‌پور در توصیف شرایط تاج‌زاده در زندان تصریح کرد: در اتاقی که تاج‌زاده قرار دارد امکان یک زندگی معمولی وجود ندارد که بخواهد مانند بقیه زندانی‌ها در دوران اجرای حکم یک چهارچوب معقولی را داشته باشد. از این رو همسرم در ملاقات روز پنج شنبه گفت این موارد را در قالب شکایتی از مسوولان این مساله مطرح می‌کنم و اگر به نتیجه ای نرسیدم از مقامات بالاترشان شکایت می کنم.  همه این موارد باعث نگرانی بنده می‌شود چرا که او در شرایط جسمی مناسبی قرار ندارد. تنها یک ماه از عمل قلب تاج‌زاده می‌گذرد و دکتر توصیه کرده که او در فضای آرام و بدون استرس دوره نقاهت را بگذارد. البته من با دکتر معالج او صحبت کردم و توانستم برای روز (شنبه ۳۰ مهرماه) از او وقت بگیرم که همسرم را به بیمارستان آوردند اما اجازه ملاقات به من و دخترم را ندادند علیرغم این که درخواست کرده بودم با توجه به اینکه دخترم برای دیدن پدرش به تهران آمده از ملاقات ممانعت به عمل نیاورند. بنابراین من متوجه نشدم MRI گردن تاجزاده انجام شد و وقت برای ۲۰ جلسه بازتوانی از مرکز مربوطه در بیمارستان گرفته شد یا خیر. در حال حاضر نمی‌دانم این اقدام که توصیه پزشک بوده انجام شده است یا خیر.

او افزود: جلسات باز توانی باید به فوریت انجام شود. من امروز به دادیار ناظر مراجعه و اعلام کردم که باید MRI و باز توانی انجام شود و چه بهتر که این موارد در شرایط مرخصی صورت بگیرد و ما بتوانیم در این دو ماه دستورات پزشک را در شرایط مناسبی اجرا کنیم. البته شکایتی هم درباره برخوردهای اهانت‌ بار مأموران زندان در ملاقات به دادیار ناظر ارائه کردم.

محتشمی‌پور با اشاره به شرایط ملاقات اظهار کرد: روال ملاقات‌ها در سال ۸۸ به این ترتیب بود که به صورت خاص در اتاقی در بند ۲ الف صورت می‌گرفت که مأموران می‌آمدند داخل حیاط زندان ما را سوار ماشین می‌کردند و پشت اتاق ملاقات پیاده می کردند. مثل همه مراجعین کیف‌ها بازرسی و یک بازرسی متعارفی جلوی در اتاق ملاقات انجام می‌شد اما در این دوره بازدیدها سخت و سنگین و اهانت آمیز است. در حالی که اتاق‌ ملاقات مجهز به دوربین است مأموری هم حضور دارد که فضا را برای ما ناامن می کند.

او همچنین اظهار کرد: نوع بازدیدها نیز به نحوی است که از ملاقات که تنها راه ارتباطی با عزیز دربندمان است پشیمان می‌شویم. این نکته را با همسرم هم مطرح کردم چرا که بازجوها از ملاقات و تماس تلفنی به عنوان حربه استفاده می‌کنند، بر ما منت می گذارند و حقمان را به عنوان امتیاز تلقی می‌کنند در صورتی که  این حق  باید تمام و کمال ادا شود. همه زندانی‌ها در روز از حق مکالمه ۱۰ دقیقه‌ای برخورد هستند اما تاج‌زاده بین ۳ تا۵ دقیقه حق تماس دارد البته خود او اختیار ندارد که با چه کسی تماس بگیرد بلکه ماموران به او می‌گویند که با همسر، دختر یا مادرت تماس بگیر.

منبع: منیبان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها