کد خبر: 664549
تاریخ انتشار :

حریری: FATF گروگان سیاست است

FATF چالش این روزهای اقتصاد ایران است. بعد از عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای دوباره بحث تصویب آن مطرح شده است اما به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، FATF در ایران گروگان سیاست است.

حریری: FATF گروگان سیاست است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به این سئوال که آیا دولت عزمی برای تصویب این مساله دارد یا خیر؟ گفت: دولت اف‌ای‌تی‌اف را نگاه داشته است تا تکلیف تحریم روشن شود. در حقیقت تا زمانی که ما در تحریم هستیم، تصویب این کنوانسیون دردی از ما دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، وی در توضیح این مطلب ادامه داد: ما در تحریمی سفت و سخت هستیم و حتی بانک مرکزی ایران در تحریم به سر می‌برد، در نتیجه ما مثل پرنده‌ای هستیم که در قفس تحریم گرفتاریم و تا زمانی که تحریم حل نشود و در این قفس باز نشود، تصویب اف‌ای‌تی‌اف و ... درد ایران را دوا نمی‌کند .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا صحبت از اینکه در صورت تصویب اف‌ای‌تی‌اف بانک‌‎های چینی و روسی می‌توانند با ایران کار کنند، درست است یا خیر؟ گفت: در شرایط فعلی ما مراوده بانکی با روسیه و چین هم نداریم و بهانه‌ی آنها نیز اتفاقا همین مساله عدم عضویت در اف‌ای‌تی‌اف است اما با توجه به شرایط هر بانکی که با ما کار کند، دچار تحریم می‌شود از این رو بعید می‌دانم حتی اگر اف‌ای‌تی‌اف مصوب بشود، این بانک‌ها حاضر به مراوده با ما باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها