کد خبر: 664640
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز 4 آبان / بارش پراکنده در شمال‌غرب و گیلان

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در شمال غرب و گیلان و خیزش گردوخاک در شرق، شمال‌شرق و دامنه جنوبی البرز خبر داد.

اخبار هواشناسی امروز 4 آبان / بارش پراکنده در شمال‌غرب و گیلان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارشنبه ۴ آبان اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در بخش‌هایی از گیلان و شمال‌غرب کشور انتظار بارش پراکنده وجود دارد و سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار را دارند. فردا رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی شده است.

گودرزی شدت بارش‌ها را برای فردا در حد هشدار سطح زرد در اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، لرستان، همدان و مرکزی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران عنوان کرد و افزود: این شرایط در استان‌های اعلام شده منجر به لغزندگی جاده، اختلال در تردد سفرهای بین‌شهری به ویژه عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال ریزش کوه می‌شود.

گودرزی افزود: جمعه سامانه بارشی در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های ساحلی خزر تقویت می‌شود.

وی توضیح داد: امروز در بخش‌های از شرق، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، و فردا در غرب، شمال‌غرب و مرکز کشور وزش بادهای شدید منجر به خیزش گردوخاک می‌شود. از جمعه تا یکشنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، روند کاهش دما رخ‌ می‌دهد. طی این مدت انتظار می‌رود تا در ارتفاعات بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران گاهی در طول روز غبار محلی و وزش باد خفیف دارد. اما از فردا پایتخت رگبار باران، رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها