کد خبر: 664867
تاریخ انتشار :

قالیباف: جنایت در شیراز با همه اتمام حجت کرد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این جنایت ثابت کرد دشمنان برای تجزیه کشور کمین کرده اند این جنایت با همه اتمام حجت کرد که دشمن درصدد است امنیت کشور را بر هم بزند و باید افراد موثر راه خود را از دشمنان جدا کنند.

قالیباف: جنایت در شیراز با همه اتمام حجت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه گفت: جنایت تروریستی در حرمِ شاهچراغ با همه اتمام حجت کرد که دشمن اراده کرده است تا امنیت کشور را برهم بزند و از امروز باید فعالان عرصه فکر و موثرین صراحتا راه خود را از خشونت‌طلبان و جنایت‌کاران جدا کنند. ان‌شاالله مردم، شاهد اقدامات قاطعِ جمهوری اسلامی در مقابل این جنایات خواهند بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات تروریستی دشمنان ایران، نباید بهانه‌ای برای نادیده گرفتن اعتراضاتِ اصلاح‌خواهانه جمعی از مردم شود. اگر گروه‌های سیاسی و نقش‌آفرینانِ فرهنگی و اجتماعی از ابتدا، مانع از تبدیل شدن اعتراضِ اصلاح‌خواهانه به اغتشاش و اعتراضِ خشونت‌طلبانه می‌شدند و همانندِ عموم مردم عمل کرده و راه خود را از خشونت‌طلبی جدا می‌کردند، دشمنِ جنایتکار نمی‌توانست از فرصت ایجاد شده به ضرر مردم سوء استفاده کند.

 رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحرکاتِ اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد. البته بخشی از این تغییر نیز، اصلاح در نظام حکمرانی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که باید به حکمرانی نو منجر شود.

وی ادامه داد: پس از برقراری امنیت و آرامشِ سراسری در کشور نباید تدبیر و هوشمندی مردم در همراهی نکردن با خشونت‌طلبی و اغتشاشات را بهانه‌ای برای پرهیز در تغییر رویه ها قرار داد؛ در آن زمان، نوبت مسئولان کشور است که پاسخ بصیرت مردم را با اقدامات لازم در کارآمدسازی و برطرف کردن نقاطِ ضعف در حوزه های حکمرانی اقتصادی ، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اجتماعی و حکمرانی سیاسی بدهند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها