کد خبر: 664908
تاریخ انتشار :

امروز، ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد + جزئیات

صدا و سیما: رئیس سازمان سنجش از آغاز مرحله نخست ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از امروز خبر داد.

امروز، ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرسول پورعباس با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ با شرایط جدید گفت: سامانه ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش از امروز یکشنبه هشتم آبان فعال خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش افزود: نوبت اول آزمون سراسری در دو روز متوالی ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دوم هم در نیمه تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

پورعباس با اشاره به اینکه داوطلبان می‌توانند در دو نوبت کنکور شرکت کنند، گفت: البته حداکثر نمره برای آن‌ها ملاک قرار می‌گیرد و هر نوبت آزمون یک نمره کل به آن‌ها می‌دهد که دو سال اعتبار دارد و براساس آن می‌توانند برای دو سال در انتخاب رشته شرکت کنند.

وی بیان کرد: پذیرش یک‌بار در سال و در مرداد ماه است که افراد به سایت سازمان سنجش مراجعه و انتخاب رشته می‌کنند، سوابق تحصیلی که از آموزش و پرورش اخذ می‌شود ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد و سهم کنکور ۶۰ درصد است.

پورعباس گفت: کنکور مرحله اول در دی ماه برگزار خواهد شد که نمرات خام تا پایان سال اعلام می‌شود و پس از آن در تیر ماه آزمون برگزار می‌شود و پس از دریافت نمرات امتحانات نهایی از آموزش و پرورش در مرداد سال آینده نمره کل به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در نظر داشته باشند تا پایان حصول نتیجه شماره تلفن همراه اعلام شده نباید تغییر کند و داوطلبان اطلاعات خود را به درستی و با دقت ثبت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها