کد خبر: 664948
تاریخ انتشار :

نخست‌وزیر نیوزلند تشریح کرد

توقف مذاکرات حقوق بشری بین ایران و نیوزلند

دولت نیوزلند اعلام کرد، به دلیل آن که تداوم مذاکرات حقوق بشری دوجانبه با ایران پیشرفتی نداشته و رویکرد قابل دفاعی نیست، آن را متوقف می‌کند.

توقف مذاکرات حقوق بشری بین ایران و نیوزلند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دولت نیوزلند روز دوشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوهای حقوق بشری رسمی و دوجانبه با ایران را متوقف کرده است. 

دولت نیوزلند مدعی شد که حقوق بنیادین بشری در ایران «قابل دفاع نیست.»

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند در یک کنفرانس خبری در این‌باره گفت: ما در مذاکراتی که هیچ پیش‌رفتی به همراه ندارد، فایده‌ای نمی‌بینیم.

آردرن همچنین با ادعای نقض حقوق زنان در ایران، گفت که نیوزلند از سازمان ملل می‌خواهد ایران را از کمیسیون وضعیت زنان در سازمان ملل حذف کند.

نیوزلند و ایران این گفت‌وگوها را در سال ۲۰۱۸ و به منظور پیش‌برد حل‌وفصل مسائل حقوق بشری ایجاد شد. دور اول این گفت‌وگوها در سال ۲۰۲۱ انجام گرفت و قرار بود دور بعدی آن در سال ۲۰۲۲ انجام شود.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که کرامت، شرافت و شأن انسانی اقتضا می‌کند که از حقوق متعددی برخوردار باشد و ایران به عنوان یک کشور اسلامی به اجرا و تحقق حقوق بشر برای آحاد مردم نه تنها در یک کشور بلکه در جامعه بین‌المللی معتقد است. مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که کشورمان هم مدافع و حامی حقوق بشر است و هم مخالف نقض حقوق بشر در هر جای دنیا.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها