کد خبر: 665041
تاریخ انتشار :

نماینده بروجن: دشمن طوری القا کرده که انگار در ایران خفقان است

امیرقلی جعفری نماینده بروجن در تحلیل خود از اعتراضات ۱۴۰۱ می‌گوید: دشمن روی جوانان ما سرمایه‌گذاری کرده است. روی مطالبات آن‌ها که بعضاً کاذب است، کار کردند و یک فضای سبزی از دنیای غرب را به آن‌ها نشان دادند و طوری القاء کردند که انگار ایران، خفقان است.

نماینده بروجن: دشمن طوری القا کرده که انگار در ایران خفقان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: امیرقلی جعفری نماینده بروجن در تحلیل خود از اعتراضات مردم و حضور نسل جدید به رویداد۲۴ می‌گوید: اگر بخواهیم پدیده‌ای که امروز با آن روبرو هستیم را ریشه‌یابی کنیم و بگوییم چرا شکل گرفت، به عوامل مختلفی می‌رسیم. در راس همه، اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگی ما، به وظایف خود به خوبی عمل نکردند. نمی‌خواهم به دستگاه خاصی از حوزه فرهنگ بپردازم، اما باید قبول کنیم قصور داشتیم.

او می‌گوید: دهه هشتادی‌های کشور، جزو بهترین‌ها هستند. جوان ما، در مرحله جوانی، آن شور، التهاب و کنشگری‌اش بالا و عدالت‌طلب و آرمان‌خواه است و نکاتی که درنظر دارد، می‌خواهد به آن‌ها دست پیدا کند. از این‌رو، نیاز است که یک زبان مشترک با نسل جوان‌مان داشته باشیم؛ و این موضوعی است که شکل نگرفت. اگر قصوری که اشاره کردم را دلیل اول بدانیم، دلیل دوم این بود که ما دو سال، فضای آموزشی کشور را تعطیل کردیم که به نظر، در هیچ‌کجای دنیا این‌طور که ما تعطیل کردیم، روی به تعطیلی نیاوردند. وقتی شما، نظام آموزشی را تعطیل می‌کنید بعد بخواهید نوجوان و جوان را در فضای مجازی آموزش دهید، آن هم فضایی که اصلاً مدیریتش دست ما نیست، این نتیجه به بار می‌آید.

مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد می‌گوید: پلتفرم‌های خارجی در ایران، اصلاً نمایندگانی ندارند که پاسخگو باشند، از این‌رو، شروع به شبهه‌آفرینی و شبهه‌افکنی نسل جوان کردند. باید فردی در این میدان وارد می‌شد و فضا را تبیین می‌کرد. رهبر معظم انقلاب هم، از جهاد تبیین نام بردند. جهاد تبیین یعنی تمام توانت را بگذار تا روشن‌گری کنی. این تبیین به واسطه آن دو سال کرونایی که فضای آموزش حضوری را تعطیل کرد، فکر و ذهن جوانان ما را مورد هجوم قرار داد و پس از آن اعتراضات شکل گرفت؛ یعنی شبهاتی برای آن‌ها ایجاد کردند که نه تنها دست ما نبود که حتی پاسخگویی آن هم در اختیار ما قرار نداشت.

نماینده تهران: اینکه هفته‌ای یکبار ۱۰۰ نفر جمع شوند، اسمش اعتراضات سراسری نیست

جعفری می‌گوید: معتقدم باید تمام زیرساخت‌ها برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات شکل بگیرد. ما خیلی از این قضیه عقب هستیم و نباید این‌مقدار طول می‌کشید. هر پلتفرمی بخواهد در ایران فعالیت کند باید در این‌جا نماینده داشته باشد. اگر واتس‌اپ و اینستاگرام نماینده در ایران نداشته باشند، باید فیلترینگ آن‌ها ادامه پیدا کند، چون تخریب می‌کنند، هم باور و هم امنیت ملی را. در حادثه شیراز، چقدر این پلتفرم‌ها، خبر را بازتاب دادند، ولی حوادث دیگر را چطور بزرگ‌نمایی می‌کنند، پس باید مدیریت شوند، چون خط قرمز، امنیت کشور است.

عضو مجمع نمایندگان چهارمحال بختیاری می‌گوید: رویش‌های دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها برای نظام خیلی فراوان است. یعنی اکثریت آن‌ها حامی نظام و انقلاب هستند. نمی‌خواهم به افراد این نسل که معترض هستند، بی‌اعتنایی بکنم اما اعتقاد دارم دشمن از حفره‌هایی که بین ما و نسل جوان بود، به خوبی استفاده و مدیریت کرد؛ البته مدیریت تعداد اندکی از نوجوانان ما که نه به گذشته آشنا بودند و نه به وضعیت زمانِ حال و پیشرفتی که کشور داشته است. من هم قبول دارم در کشور مشکلاتی داشتیم، اما نتوانستیم نسل جدید را به خاطر چالش‌هایی که بوده، خوب دریابیم.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: امیدوارم هرچه زودتر، فضای کشور آرام شود و البته کنشگری جوان باید سر جای خودش باشد، اما باید دانست بین کنشگری و آشوب فرق است. از ناآرامی، نه جوان، نه خانواده او و نه دیگران، بهره نمی‌برند. بخشی از اعتراضات کنونی، هیجانی است، چون جوان در سر حدِ نشاط و کنشگری است با القای غلط، کارش به آمدن کف خیابان می‌رسد، وگرنه مادر و پدر‌های این بچه‌ها که مشکلات اقتصادی را بیشتر درک می‌کنند باید به خیابان می‌آمدند.

نماینده بروجن می‌گوید: دشمن روی جوانان ما سرمایه‌گذاری کرده است. روی مطالبات آن‌ها که بعضاً کاذب است، کار کردند و یک فضای سبزی از دنیای غرب را به آن‌ها نشان دادند و طوری القاء کردند که انگار ایران، خفقان است. یعنی هیچ‌گاه پلیس آمریکا و برخوردهایش را به ما نشان ندادند یا هیچ‌گاه نوع برخورد با اعتراضات غرب را نشان ندادند، هیچ‌گاه نگفتند آن‌جا سطح خشونت چقدر است یا ناامنی برای زنان و نوامیس چه مقدار است. کار دشمن این است که داشته‌هایمان را انکار و نداشته‌هایمان را به رخ بکشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها