کد خبر: 665126
تاریخ انتشار :

ادعای جنجالی سرویس امنیت دولتی آذربایجان علیه ایران

سرویس امنیت دولتی آذربایجان با اطلاعاتی که درباره دستگیری اعضای یک گروه مسلح غیرقانونی ارائه داد، ادعاهایی را درباره مرتبط بودن آن به ایران مطرح کرد.

ادعای جنجالی سرویس امنیت دولتی آذربایجان علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد که تحقیقات جامعی در خصوص آموزش نظامی، تامین مالی و ارجاع اتباع آذربایجانی به خارج از مرزهای کشور توسط آن چه «نیروهای ویژه ایرانی» و بازداشت آن‌ها در حوزه نفوذ با باج‌خواهی و سایر روش‌های خشونت آمیز علیه منافع امنیتی کشور، خوانده شده، انجام داده است.

بر اساس این ادعا، حکم بازداشت غیابی و بازرسی بین‌المللی برای توحید ابراهیم بیلی، روشن اسداف، اورهان ممدوف، الشات حاجی‌اف و برخی دیگر که سال ۲۰۱۸ نیز متهم به رهبری گروه مسلح سری و غیرقانونی با «القای عقاید مذهبی تحت کنترل اطلاعات ایران بوده و در آن کشور مخفی شده‌اند»، صادر شده است.

این سرویس مدعی است، اتباع آذربایجانی که بیشترشان سابقه قضایی داشته و از بین افرادی که خود را عضو سازمان موسوم به «جنبش وحدت مسلمین» می‌دانند انتخاب شده و از طریق کشور ثالث ابتدا به تهران و سپس با هواپیماهای نظامی به دمشق انتقال یافته‌اند.

سروییس امنیت دولتی این کشور همچنین مدعی شد: این افراد دوره‌های آموزشی نحوه استفاده از سلاح و تاکتیک‌های جنگی را در سوریه گذرانده و به هر یک از شرکت کنندگان در رزمایش در ازای امضای رسید، مبالغ متفاوتی پرداخت شده است.

این سرویس همچنین تاکید کرد ۱۹ شهروند آذربایجانی که مشخص شد در رزمایش گروه‌های مسلح غیرقانونی شرکت کرده بودند به بخش تحقیقات و بازجویی ارجاع و در بازرسی‌های به عمل آمده مقادیر زیادی مدارک کشف و ضبط شده است.

علاوه بر این، ادعا شده است که در نتیجه بررسی‌های به عمل آمده، اسناد مربوط به «دستورات مختلف به اعضای گروه غیرقانونی» از سوی روح الله آخوندزاده و سایر مظنونان مقیم ایران نیز کشف شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها