کد خبر: 665130
تاریخ انتشار :

امام جمعه زاهدان: در عزل و نصب مدیران دخالتی ندارم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در امور اجرایی و عزل و نصب مدیران در سطوح مختلف دخالتی نکرده و تنها به بیان چارچوب‌ و معیارهای انتخاب می‌پردازم گفت: با برگزاری جلسات متعدد و همفکری های صورت گرفته تعامل و هماهنگی انجام شده است.

امام جمعه زاهدان: در عزل و نصب مدیران دخالتی ندارم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله مصطفی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهر زاهدان پیرو حوادث اخیر استان ضمن استماع مطالبات و درخواست‌های حاضرین با اشاره به تعبیری از زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: هر کس بخواهد جلوتر از اهل بیت(ع) حرکت کند از دین و ولایت خارج شده و در مقابل هر کس از اهل بیت(ع) عقب بیفتد به آن‌ها دسترسی پیدا نمی‌کند و تنها گروهی به ائمه اطهار(ع) ملحق می‌شوند که همراه آن‌ها باشند و این تعبیر از اصول اصلی معارف مکتب اهل بیت(ع) و منطبق بر عقل و نقل است.

امام جمعه زاهدان افزود: یک پرتو از ولایت عظما و ولایت اهل بیت(ع) ولایت فقیه است که به لطف الهی به آن معتقد و از آن بهره‌مند هستیم و باید چشم، گوش و دل ما در گرو منویات مقام معظم رهبری بوده و آن را دنبال کنیم.

محامی بیان داشت: متاسفانه سالیان سال در بخش‌هایی سیاست و عملکرد‌ها درست نبوده که منجر به ایجاد مشکلات کنونی شده است. هنگام انتخاب بنده به عنوان‌ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان جلساتی در محل دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد که بنده از تفاوت دیدگاه و سلیقه خود گفته و از برخی سیاست‌های اشتباه به کار رفته در استان از جمله برخی برخوردهای تند و برخی وادادگی‌های صورت گرفته گلایه‌مند و معتقد به اصلاح این روند بودم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در وضعیت کنونی نیز این آسیب در استان و در سطح کشور به طور کامل برطرف نشده هر چند که در ایام حضور به عنوان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر همراه کردن مسئولان بر یک سیاست مشخص، برخورد روشن و نقشه راه معین در استان و کشور تلاش کردیم که فی‌الجمله موثر بوده به گونه‌ای که در سطح مسئولان کلیدی استان این همراهی و هماهنگی بیشتر شده و در سطح کشور نیز تا حدودی صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: از اوایل حضور در استان نیز در چند جبهه نیاز به کار داشتیم ابتدا جبهه شیعیان و تلاش برای تقویت همراهی و تشکیل یک جبهه متحد که تا حدودی موفق شدیم وی ادامه داد: جبهه دوم مسئولان استان بودند که برای ایجاد همدلی بین آن‌ها و جلوگیری از تعارض و تزاحم‌هایی که در گذشته وجود داشته و منجر به آسیب‌هایی در استان شده سعی کردیم تا با تشکیل شورای راهبردی در استان به افزایش هماهنگی و تعاملات بین مسئولان کمک کنیم.

محامی عنوان کرد: در شورای راهبردی فهرست مشکلات استان را احصاء، اولویت‌بندی و در ادامه از بخش‌های مربوطه در مرکز کشور پیگیری کردیم که چنین همکاری و هم‌افزایی در استان برای مسئولان کشور تعجب‌آور بود و در حال حاضر نیز تا حدود زیادی نگاه‌ها در مسائل کلیدی استان نزدیک به هم شده است.

وی اذعان داشت: بنده در امور اجرایی و عزل و نصب مدیران در سطوح مختلف دخالتی نکرده و تنها به بیان چارچوب‌ و معیارهای انتخاب می‌پردازم لکن با برگزاری جلسات متعدد و همفکریهای صورت گرفته تعامل و هماهنگی انجام شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جبهه سوم کار ما بخش اهل سنت است و سیاست ما در رابطه با اهل سنت، تعامل فعال، اثرگذار و هوشمند است از این جهت که به دنبال تقابل نبوده، اثرگذاری را دنبال و مبنای ما نیز قانون است.

امام جمعه زاهدان افزود: از مقام معظم رهبری سؤالی مطرح نموده و عرض کردم آیا برای رشد علمی، مدیریتی، اقتصادی و حقوق شهروندی اهل سنت حد خاصی مد نظر است که ایشان بیان فرمودند «خیر محدودیتی وجود ندارد» و این نکته مهم را متذکر شدند که باید به گونه‌ای عمل شود تا همه زیر چتر نماینده ولی‌فقیه باشند زیرا جایگاه نماینده ولی‌فقیه چنین چیزی را اقتضا می‌کند.

محامی بیان داشت: ما نیز در استان همین خط سیر را دنبال کردیم و در این جهت دچار موانع و چالش‌هایی هم بوده‌ایم اما بعد از انتخابات مجلس تعاملات بیشتر شد تا زمانی که حادثه روز جمعه هشتم مهرماه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در گذشته و در جلسات اولیه با امام جمعه مسجد مکی زاهدان عنوان کردیم دیوار بی‌اعتمادی متقابلی بین نظام اسلامی و اهل سنت در استان وجود دارد که باید تخریب و تبدیل به اعتماد متقابل شود و چنین چیزی تنها بر عهده ما نبوده و شما نیز باید در مقام عمل نشان داده و اعتماد آفرینی داشته باشید.

امام جمعه زاهدان افزود: تصمیم‌های گرفته شده بر اساس معارف دینی، گفتمان امامین انقلاب و احیای تمدن اسلامی بود و مهم است که ما از عقیده حق خود تنزل نداشته و در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم زیرا در شرایط کنونی دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است و از هر روشی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است. در چنین شرایطی باید تصمیم عاقلانه و حکیمانه گرفته و بر جهاد تبیین متمرکز شویم.

محامی بیان داشت: ما باید مبانی فکری، مذهبی و انقلابی را برای خود و نسل جوان تقویت کرده و یارگیری بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در فضای درگیری‌های اخیر باید به دنبال تقویت پایگاه‌های دفاعی مردم از جمله بسیج باشیم هر چند که آشوب و جنگ شهری به مصلحت هیچکس نیست اما مردم باید توان دفاع از خود را داشته باشند لکن اما مراقبت کنند تا شروع کننده درگیری نبوده و منجر به ایجاد سوژه برای دشمن نباشند.

وی در پایان به قرائت و تفسیر نامه امام صادق(ع) به شیعیان پرداخت و گفت: "بسمِ اللّه ِ الرّحمنِ الرّحیمِ ، أمّا بَعدُ فاسألوا ربَّکُمُ العافِیَةَ ، و علَیکُم بِالدَّعَةِ .و الوَقارِ و السَّکِینَةِ ، و علَیکُم بِالحَیاءِ و التَّنَزُّهِ عمّا تَنَزَّهَ عنهُ الصّالِحونَ قَبلَکُم ، و علَیکُم بمُجامَلَةِ .أهلِ الباطِلِ ، تَحَمَّلوا الضَّیمَ مِنهُم ، و إیّاکُم و مُماظَّتَهُم" از پروردگارتان عافیت و سلامت بطلبید و سنگین و با وقار و آرام و با شرم و حیا باشید و از آنچه خوبان پیش از شما دورى مى کردند، دورى کنید و با اهل باطل خوش‌رفتار باشید و ستم آنان را تحمّل کنید و از کشمکش زیاد با ایشان بپرهیزید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها