کد خبر: 665249
تاریخ انتشار :

بورل: اتحادیه اروپا باید همکاری استراتژیکش را با آسیای میانه افزایش دهد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گفت، اتحادیه اروپا باید همکاری خود را با کشورهای آسیای میانه از نقطه نظر استراتژیک افزایش دهد.

بورل: اتحادیه اروپا باید همکاری استراتژیکش را با آسیای میانه افزایش دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای گروه هفت در آلمان گفت: کشورهای آسیای میانه محوری بین اروپا و آسیا هستند، به همین دلیل آنها از نظر استراتژیک اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این کشورها به دنبال تنوع بخشیدن به سیاست خارجی خود هستند، آنها دیگر جمهوری‌های شوروی نیستند و از روسیه می‌خواهند که به استقلال آنها احترام بگذارد. ما باید روابط را با آنها افزایش دهیم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه قصد دارد در کنفرانس اتصال اتحادیه اروپا به آسیای مرکزی که قرار است در ۱۸ نوامبر در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شود، شرکت کند، افزود: این رویداد فرصتی عالی برای تقویت پیوندها و مشارکت ما خواهد بود.

انتظار می‌رود که در کنار بورل، شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و دیگر رهبران کشورهای آسیای میانه در این کنفرانس شرکت کنند.

این مقام‌ها در مورد مشارکت منطقه‌ای و اقدامات مختلف برای تقویت همکاری بین اتحادیه اروپا و آسیای میانه که در استراتژی ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا در منطقه تعیین شد، گفت‌وگو خواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها