کد خبر: 665297
تاریخ انتشار :

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس:

سکوت معنادار رئیسی در برابر انتقاد و تمجید نماینده‌ها از فیلترینگ

یک نماینده مجلس گفت: از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند و حداقل وضعیت عادی که پیش از این وجود داشت را بازگردانند، اما در این خصوص ایشان سکوت کردند و پاسخی به این خواسته نداشتند.

سکوت معنادار رئیسی در برابر انتقاد و تمجید نماینده‌ها از فیلترینگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه‌ای که خودمان خیلی سرمایه‌گذاری و تشویق کردیم یعنی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، در حال حرکت منفی هستیم.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی نوری قزلجه را در ادامه می خوانید:

*من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند و حداقل وضعیت عادی که پیش از این وجود داشت را بازگردانند، اما در این خصوص ایشان سکوت کردند و پاسخی به این خواسته نداشتند.

*البته در حین صحبت‌ها یکی از همکاران هم نظری مخالف من داشت و خیلی تشکر کرد از اقدام شجاعانه دولت و آقای رئیس‌جمهور با این عنوان که «شما نوجوانان و جوانان کشور را از دست فضای مجازی رها کردید» و تشکر می‌کنیم و همین راه را ادامه دهید که در این زمینه هم آقای رئیسی اظهارنظری مبنی بر رد یا تایید این صحبت‌ها نداشتند و سکوت کردند.

*من امیدوارم کسب‌و‌کارها را و همچنین مردم را درک کرده و بیش از این در این حوزه به کشور خسارت و آسیب وارد نکنند. امیدوارم که دسترسی‌ها و گردش آزاد اطلاعات را در کنار تقویت پلتفرم‌های داخلی فراهم کنند، الان بعضا داخلی‌ها هم گله‌مند هستند و مشکل دارند.

*در کنار تقویت پلتفرم‌های داخلی ما انتظار داریم که وضعیت اینترنت به شرایط عادی بازگردد و من این را تاکید می‌کنم که ما هیچوقت طرفدار ولنگاری در فضای مجازی نیستیم و علاقمندیم که مانند خیلی از کشور‌ها حتی مانند برخی کشورهای اسلامی که قوانین و مقرراتی را وضع کردند، قانون داشته باشیم منتها شاه‌بیت قوانین آن‌ها تعامل در حوزه اینترنت و ارتباطات با دنیا است نه تقابل.

*با این تعاملات می‌توانند اهداف و برنامه‌های خودشان، منافع مردم و امنیت خودشان را در فضای مجازی پیگیری کنند و می‌توانند با تعرفه‌گذاری‌ها پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنند.

*منتها اصلاحاتی که شاه‌بیت آن تعاملی باشد و در صدر آن به رسمت شناختن حق اساسی مردم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت باشد و یک دسترسی آسان و کم هزینه داشته باشند.

*این باید مطلع آن قانونگذاری باشد و در قالب آن به مسائلی همچون امنیت کاربران و مسائل امنیتی کشور هم پرداخته شود و همه این دغدغه‌ها باید تامین شود. اما اگر سبک و سیاق مانند طرح صیانت و صرفا برای مسدودی و آنچه که الان با آن مواجه هستیم باشد، قطعا کشور آسیب می‌بیند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها