کد خبر: 665360
تاریخ انتشار :

واکنش وزیر آموزش‌وپرورش دوران جنگ به ورود دانش‌آموزان به اعتراضات

وزیر اسبق آموزش و پرورش در دوران جنگ تحمیلی به ریشه‌یابی علل ورود دانش‌آموزان به اعتراضات اخیر پرداخت.

واکنش وزیر آموزش‌وپرورش دوران جنگ به ورود دانش‌آموزان به اعتراضات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدکاظم اکرمی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص وضعیت این روزهای برخی مدارس و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش کشور در آرام کردن اوضاع مدارس و هدایت دانش‌آموزان توضیح داد: همه مسئولیت‌ها برعهده وزیر است؛ این وزیر است که باید از روانشناسان، جامعه شناسان، متخصصان روانشناسی در حوزه کودک و نوجوان و متخصص علوم تربیتی بهره بگیرد؛ افرادی که فاضل، دانشمند و کارکرده باشند و آن‌ها را کنار هم جمع کند تا بررسی کنند و ببینند مسائل و مشکلاتی که در مدارس به خصوص دبیرستان‌ها به وجود آمده، چه راه‌حلی دارد؟

به گزارش ایلنا، اکرمی درباره علل ورود دانش‌آموزان به اعتراضات اخیر بیان کرد: عوامل گوناگونی در این امر دخیل هستند؛ مشاهده مشکلات اقتصادی و ملاحظه وضع زندگی برای دانش‌آموزان دبیرستانی امری قابل درک، فهم و تهدید است. به هر حال این افراد زندگی خودشان را می‌بینند و از پدر و مادرشان بخصوص اگر هر دو شاغل باشند در رابطه با وضعیت حقوق و توان هزینه کردن در این شرایط چیزهایی را می‌شنوند. 

اکرمی افزود: موضوع دیگر این است که یک دانش آموز دبیرستانی اقوامش را که به دانشگاه رفته‌اند و به طور مثال کارشناسی ارشد و دکتری گرفته‌اند را می‌بیند و در جریان است که استخدام و گزینش آنها چه سختی‌هایی دارد و می‌بیند برای این افراد چه مشکلاتی وجود دارد. تازه اگر از این مرحله هم رد شوند، قرار است در وهله اول چقدر حقوق بگیرند؟ 

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان دبیرستانی از طرق مختلف حتی با وجود قطعی برخی شبکه‌های مجازی در ایران، خود را با هم سن و سال‌هایشان در کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، ادامه داد: این افراد نه تنها وضعیت خود را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌کنند، بلکه خود را با دانش‌آموزان همین کشورهای آسیایی مانند مالزی و سنگاپور نیز مقایسه می‌کنند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها