کد خبر: 665704
تاریخ انتشار :

اردوغان:

ترکیه تمام تلاشش را می‌کند تا جنگ اوکراین پایان یابد

رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست سازمان دولت‌های ترک گفت، استانبول تمام تلاش خود را برای پایان مناقشه اوکراین به کار گرفته و می‌کوشد از بحران غذایی جلوگیری کند.

ترکیه تمام تلاشش را می‌کند تا جنگ اوکراین پایان یابد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: ما در ۹ ماه گذشته تمام تلاش خود را برای پایان بخشیدن به این مناقشه از طریق صلح عادلانه به کار گرفته‌ایم. علاوه بر این، ما با میانجی‌گری‌های لازم، سعی داریم از بحران غذایی جلوگیری کنیم.

وی در نشست سازمان دولت‌های ترک که در ازبکستان برگزار شد، ضمن اعلام اینکه اعضای این سازمان دوره حساسی را  سپری می‌کنند که «تهدیدات و فرصت‌هایی دارد»، افزود: در این دوره می‌بینیم که تقویت همکاری، اتحاد و همصدایی در همه زمینه‌ها برای ما ضروری‌تر شده است.

وی همچنین با ابراز حمایت از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ، گفت: با وجود تلاش‌های آذربایجان، فرایند صلح در قفقاز جنوبی همچنان ناپایدار است. ما در دستیابی به صلح و در خلال مشکلات، در کنار آذربایجان می‌ایستیم.

اردوغان در سخنرانی خود کشورهای ترک را به تقویت همکاری برای پیشگیری و مدیریت مهاجرت غیرقانونی دعوت کرد و تاکید داشت که ترکیه از سال ۲۰۱۴ به مهاجرپذیرترین کشور جهان تبدیل شده است.

وی افزود: ما باید یک مفهوم امنیت جمعی ایجاد کرده و جلسات دبیران شورای امنیت را ادامه دهیم.

از دیگر نکات برجسته اجلاس سران سازمان دولت‌های ترک که امروز برگزار شد، حضور قبرس ترک‌نشین به عنوان عضو ناظر بود.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در توییتر نوشت: ما همه جا در کنار قبرس ترک‌نشین هستیم.

جزیره قبرس مدت‌هاست که به دو بخش قبرس ترک‌نشین و قبرس یونانی‌نشین تقسیم شده و تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل جامع، راه به جایی نبرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها