کد خبر: 665707
تاریخ انتشار :

کرملین: روسیه تنها زمانی که به اهدافش برسد به عملیات نظامی در اوکراین پایان می‌دهد

سخنگوی کرملین اعلام کرد، روسیه پس از آنکه به اهداف خود برسد، می‌تواند به عملیات نظامی ویژه‌اش در اوکراین پایان دهد.

کرملین: روسیه تنها زمانی که به اهدافش برسد به عملیات نظامی در اوکراین پایان می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: جنگ اوکراین که از نظر ما یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است، زمانی پایان می‌یابد که مسکو به اهدافش رسیده باشد.

وی افزود: اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین از طریق مذاکرات صلح نیز قابل تحقق هستند اما در حال حاضر به خاطر موضع‌گیری اوکراین این مسئله امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: زمانی که مسکو به اهدافش برسد، عملیات نظامی ویژه در اوکراین پایان خواهد یافت. تحقق اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه از طریق مذاکرات صلح نیز امکان‌پذیر است اما تا جایی که ما می‌دانیم در حال حاضر مذاکرات صلح به خاطر موضع گیری اوکراین امکان‌پذیر نیست.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاطر برنامه فشرده‌ای که دارد از طریق ویدئو کنفرانس در نشست گروه ۲۰ در اندونزی شرکت نخواهد کرد و در پیامی ویدئویی برای شرکت‌کنندگان در نشست اپک نیز سخنرانی نخواهد کرد.

وی گفت: این تصمیم رئیس جمهور روسیه براساس برنامه فشرده‌اش و لزوم حضور ایشان در روسیه اتخاذ شده است.

این سخنگو تصریح کرد: ارسال یک پیام ویدئویی از جانب پوتین به شرکت‌کنندگان در نشست اپک نیز در برنامه نیست.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که تصمیم روسیه برای ترک خرسون به هیچ عنوان تحقیرآمیز نیست.

وی گفت: منطقه خرسون تابع روسیه است و وضعیت آن قابل تغییر نیست. وضعیت خرسون به لحاظ قانونی نیز تعریف و ثبت شده است. هیچ تغییری وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد.

پسکوف همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت: "دیپلماسی بلندگو" کارآمدی کانال‌های موجود میان روسیه و آمریکا را در مورد تبادل زندانیان متزلزل می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کانال‌هایی وجود دارند که باید مجزا باشند و آنها تنها راهی هستند که می‌توانیم از طریقشان به نتایجی برسیم. دیپلماسی بلندگو کارآمدی این کانال‌ها را متزلزل می‌کند. ما همیشه همه پیشنهادات را جدی می‌گیریم. پیشنهادات جدی ما در این رابطه کاملا مشخص هستند.    

وی همچنین گفت: تصمیم آمریکا برای محروم کردن روسیه از برخورداری از جایگاه اقتصاد بازار، راهی برای اعمال فشار بر مسکو است که کمکی به ثبات بازارهای جهانی نمی‌کند.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه را از برخورداری از یک جایگاه اقتصاد بازار محروم می‌کند. این تصمیم به آمریکا اجازه خواهد داد تا قوانینی را علیه روسیه اعمال کرده و فشار بر شرکت‌های آمریکایی را به دلیل ناهنجاری‌های بازار ناشی از مداخله‌های دولت روسیه کاهش دهد.

پسکوف در این باره گفت: تنها از یک منظر می‌توان به این اطلاعیه نگاه کرد و آن این است که اعمال فشار بر روسیه از جهات مختلف ادامه دارد. اما ما با فشار اقتصادی، تحریم‌های متعدد و دیگر اقدامات محدودیتی کاملا آشنا هستیم. کرملین کاملا متوجه است که تحریم‌ها در ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد روسیه شکست خورده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که آمریکا همچنان از تورم و بحران در بازار انرژی رنج می‌برد. این یکی از گام‌ها در ادامه این روند مخرب است که هیچ کمکی به ثبات بازارهای اقتصادی جهان نمی‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها