کد خبر: 665758
تاریخ انتشار :

نماینده مجلس: صبوری نیروی انتظامی باعث شده، معترضین گستاخ شوند

منیبان/ رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گوید: بحث اعتراضات با اغتشاشات متفاوت است نه تنها نیروی انتظامی بلکه در صورتی که به هر فردی حمله شد و جان او در معرض خطر قرار گرفت با هر وسیله‌ای که در اختیار دارد می‌تواند از خود دفاع کند.

نماینده مجلس: صبوری نیروی انتظامی باعث شده، معترضین گستاخ شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم در مجلس، با اشاره به عملکرد وزیر اقتصاد و اختلافات او با مجلس گفت: هر وزیری هر اندازه هم که باهوش و با ذکاوت باشد زمان می‌برد که با کار، همکاران و در مجموع فضای مجموعه آشنا شود. وزیر اقتصاد را فردی دانشمند، دلسوز، مومن، پیگیر و مثبت ارزیابی می‌کنم در هر صورت او مدتی در مجلس بوده و عملکرد خاندوزی را از نزدیک مشاهده کردیم لذا بحث استیضاح وزیر اقتصاد به هیچ وجه مناسب نیست و باید کمک کنیم که اگر عیبی وجود دارد آن مورد برطرف شود. در حقیقت نمی‌شود با کوچک‌ترین اشکالی وزرایی نظیر اقتصاد، صمت، علوم و یا بهداشت را استیضاح کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم. کمک هم به این ترتیب است که معایب را به وزرا بگوییم و سپس پیگیر حل آنها شویم.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه فروش پهپاد ناقض قوانین بین‌المللی است افزود: هیچ منع قانونی بین‌المللی در رابطه با فروش پهپادها وجود ندارد اما اگر غربی‌ها بابت اینکه ایران سلاحی دقیق نظیر پهپاد را در اختیار دارد ناراحت هستند باید گفت آنها همیشه ناراحت هستند چرا که نمی‌خواهند پیشرفت‌های ایران را ببینند. طرف غربی بیشترین سلاح‌ها را به اوکراین فروخته تا جایی که انبارهای مهمات و اسلحه های اروپا و آمریکا خالی شده است. ظلمی که در دنیا وجود دارد این است که سازمان‌های بین‌المللی تحت سلطه آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارند و از این رو هر کار دلشان بخواهد انجام می‌دهند و اگر کشوری هم بخواهد برخلاف نظر آنها اقدامی انجام دهد ولو اینکه انجام هم نداده باشد به واسطه توهین، افترا و دروغ‌ پردازی مواردی را مطرح می‌کنند کما اینکه در گذشته این کار را نسبت به ایران انجام دادند.

غضنفرآبادی در ادامه تصریح کرد: برای نمونه همه مباحث حقوق بشری که غربی‌ها علیه ایران مطرح کردند همگی دروغ است چراکه حقوق بشری که در ایران وجود دارد و رعایت می‌شود قطعاً بهتر از حقوق بشری است که در آمریکا و اروپا وجود دارد و رعایت می‌کنند. علاوه بر این نوع برخورد با شهروندان و حقوق آنها بسیار بیشتر و بهتر از آن چیزی است که در آمریکا و اروپا از آن صحبت می‌کنند. نکته مهم این است که رسانه‌های غربی قدرت انعکاس موارد ضد حقوق بشری و شهروندی که در این کشورها اتفاق می‌افتد را ندارند اما در ایران رسانه‌های بیگانه به وفور وجود دارند و از کاهی کوهی می‌سازند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه علی‌رغم اذعان پلیس مبنی بر استفاده از گلوله‌های پینت بال در اعتراضات برخی می‌گویند در مواردی نظیر آنچه در کوی پسران دانشگاه تهران اتفاق افتاد از ساچمه استفاده شده است این موضوع و مواردی مرتبط با آن در کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؟ خاطرنشان کرد: در رابطه با حوادث اخیر در کمیسیون حقوقی موضوعی مطرح نشده اما باید این مورد را بگویم که یکی از مظلومیت های نظام ایران این است که می‌آیند شعار می‌دهند، حرف می‌زنند و نیروی انتظامی به اندازه‌ای صبوری به خرج داده که برخی بسیار گستاخ و پررو شدند تا جایی که با سلاح سرد به نیروی انتظامی حمله می‌کنند. در هر صورت فضای رسانه‌ای که دشمن به تصویر می‌کشد فضای سرشار از دروغ است در این میان مردم ما باید متوجه باشند. چند بار باید رسانه‌های بیگانه دروغ بگویند که مردم باور کنند آنها دروغ می‌گویند؟ شاید از روز اولی که اعتراضات صورت گرفت هیچ خبر راستی از رسانه‌های بیگانه نشنیدیم بلکه همش دروغ پردازی بود که این دروغ‌پردازی ها در جایی ثمره خود را نشان می‌دهد و فضای بی‌اعتمادی نسبت به این رسانه‌ها شکل می‌گیرد. در حال حاضر مردم به اخبار و گزارش های رسانه‌های بیگانه مانند جوک نگاه می‌کنند و می‌دانند دروغ می‌گویند.

او در پایان یادآور شد: البته بحث اعتراضات با اغتشاشات متفاوت است نه تنها نیروی انتظامی بلکه در صورتی که به هر فردی حمله شد و جان او در معرض خطر قرار گرفت با هر وسیله‌ای که در اختیار دارد می‌تواند از خود دفاع کند. به عنوان مثال ممکن است وسیله‌ای در اختیار یک خبرنگار است وقتی جان او در خطر قرار بگیرد میتواند از آن وسیله استفاده کند در رابطه با نیروی انتظامی هم بحث به همین ترتیب است. نیروی انتظامی در بحث اعتراضات اصلا از ساچمه استفاده نکرده و نمی‌کند اما در مواقعی که جان یک انسان در خطر است و یا بخواهند مجموعه‌ای را آتش بزنند که جان تعدادی در آن مجموعه به خطر می‌افتد نیروی انتظامی باید با هر وسیله‌ای از وقوع آن جلوگیری کند و یا اینکه بخواهند جایی را به اغتشاش بکشاند آن هم در شرایط خاص می‌توانند از ساچمه استفاده کنند. باز هم تاکید می‌کنم در اعتراضات اخیر که معترضین خواسته‌هایی را داشتند به هیچ‌وجه نیروی انتظامی از ساچمه استفاده نکرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها