کد خبر: 665996
تاریخ انتشار :

وزیر ارتباطات: بسیج تمام منابع مالی برای شبکه ملی اطلاعات!

وزیر ارتباطات گفت: ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و ۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات: بسیج تمام منابع مالی برای شبکه ملی اطلاعات!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شورایی با عنوان «شورای توسعه شبکه ملی اطلاعات» با مسئولیت بنده تشکیل شده و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه به عنوان دبیر این شورا منصوب شد تا تمام منابع مالی وزارتخانه را پای این پروژه بیاورد.

 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران در مجلس درخصوص پیشرفت و اجرای شبکه ملی اطلاعات، گفت: از اینکه امروز این فرصت در اختیار بنده قرار گرفت تا به نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز پیرامون تلاش‌ها، اقدامات و پیشبرد شبکه ملی اطلاعات گزارش ارائه کنم، متشکرم. همچنین از همکاری و حمایت‌های نمایندگان و هیات رئیسه محترم مجلس برای پیش‌برد برنامه‌های وزارتخانه که یکی از آن‌ها تحقق شبکه ملی اطلاعات است، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بنده برای تحقق این طرح تمام منابع وزراتخانه را بسیج کردم و اولویت شماره یک وزارت ارتباطات تحقق شبکه ملی اطلاعات است. در همین راستا شورایی با عنوان «شورای توسعه شبکه ملی اطلاعات» با مسئولیت بنده تشکیل شده و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و پیشرفت کار بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم را ندارد +فیلم

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر این شورا منصوب شد تا تمام منابع مالی وزارتخانه را پای این پروژه بیاورد.

وی ادامه داد: هفت مصوبه را در این زمینه داشتیم که حدود ۵۳ بند دارد که ۳۷ بند درخصوص ماموریت‌ها و وظایف وزارت ارتباطات است. ما برای تحقق این ۳۷ تکلیف ۲۰۰ پروژه تعریف کردیم.

زارع‌پور با اشاره به هماهنگی میان وزارتخانه و مرکز ملی فضای مجازی، عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در گذشته داشتیم این بود که وزارت ارتباطات می‌گفت ۷۰ درصد پیشرفت داشتیم، اما مرکز ملی فضای مجازی به عنوان ناظر این طرح می‌گفت مثلا ۲۵ درصد یا ۳۰ درصد است. اولین کاری که کردیم تلاش کردیم با ناظر طرح به یک ادبیات مشترک دست پیدا کنیم.

وی افزود: براساس آخرین سنجشی که صورت گرفت در ابتدای دولت سیزدهم با وجود اینکه قریب به ۱۰ سال است که شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک خواسته در کشور مطرح است؛ این طرح تنها ۳۰ درصد براساس شاخص‌های مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت داشت. امروز که در خدمت شما هستم این طرح نزدیک به ۵۹درصد پیشرفت داشته است. به فضل الهی با برنامه‌ریزی که صورت گرفته ان‌شاءالله ظرف یک سال و نیم آینده حداکثر تا ۱۴۰۳ این طرح با به پایان خواهیم رساند.

او با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کردند گفت: ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و ۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از ۷ کلان پروژه شبکه ملی اطلاعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فیبر نوری است ما در این حوزه جزو کشور‌های انتهای لیست هستیم، اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌ها و کسب و کار‌ها به فیبر نوری متصل خواهند شد که سرعت نامحدودی دارد. دولت منابع لازم را تامین کرده است و ۸ درصد از درآمد اپراتور‌های همراه به این موضوع اختصاص می‌یابد. سرمایه لازم تامین شده و زیرساخت‌های حقوقی نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: اکنون در ۵۱ شهر و ۱۲ استان اجرای پروژه کلید خورده است و به زودی در سراسر کشور آغاز می‌شود. بیش از دو میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تا پایان سال این رقم دو برابر خواهد شد. برای سال آینده نیز هفت میلیون خانوار پیش بینی شده است و برای سال ۱۴۰۳، هشت میلیون خانوار در نظر گرفته شده است. تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد. ما در تلاش هستیم تا مردم طعم سرعت بالای اینترنت را در آینده نزدیک بکشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها