کد خبر: 666166
تاریخ انتشار :

ژاپن، آمریکا و کره جنوبی شلیک موشکی کره شمالی را بررسی می‌کنند

دبیرکابینه دولت ژاپن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، دولت این کشور با همکاری آمریکا و کره جنوبی در حال جمع آوری اطلاعاتی درخصوص آخرین پرتاب موشکی کره شمالی است.

ژاپن، آمریکا و کره جنوبی شلیک موشکی کره شمالی را بررسی می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد، کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. براساس این بیانیه، موشک کره شمالی حدود ۲۴۰ کیلومتر (۱۵۰ مایل) پرواز کرد و با سرعت ۴ ماخ (۳۰۶۹ مایل در ساعت) به ارتفاع ۴۷ کیلومتری رسید.

هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه دولت ژاپن طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: ما از اظهار نظر درخصوص گزارش رسانه‌ها خودداری می‌کنیم و با همکاری آمریکا و کره جنوبی اطلاعاتی را پیرامون این موشک جمع آوری می‌کنیم.

کوون یانگ-سه، وزیر اتحاد مجدد در کره‌جنوبی به نوبه خود در طی مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ به موضع دولتش پرداخت و گفت: خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی غیرقابل دسترس نیست و تلاش‌ها برای گفت‌وگو در این راستا باید ادامه یابد.

این وزیر افزود: احتمالا هیچ فوریت خاصی از جانب کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای وجود نداشته باشد و احتمالا این تصمیم کره شمالی به نتایج کنگره ملی خلق چین در مارس ۲۰۲۳ بستگی دارد.

براساس گزارش یونهاپ، وزیر اتحاد مجدد در کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: سئول در حال حاضر برنامه‌ای برای تسلیحات هسته‌ای ندارد اما اگر روابط میان دو کره بدتر شود و مردم کره جنوبی قویا از تسلیحات هسته‌ای حمایت کنند، آن وقت دولت کره جنوبی احتمالا تصمیماتی از جمله استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی آمریکا را در نظر خواهد گرفت.

کره شمالی همزمان با اینکه نسبت به "پاسخ نظامی قاطعانه‌تر" به اقدامات آمریکا و متحدانش برای تقویت حضور امنیتی در منطقه هشدار داد، یک موشک بالستیکی را امروز شلیک کرد و گفت، واشنگتن در حال انجام "قماری است که از آن پشیمان خواهد شد."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها