کد خبر: 666614
تاریخ انتشار :

چهار تصمیم شورای امنیت عراق در پی حمله سپاه به کردستان

فارس: شورای امنیت ملی عراق، شامگاه چهارشنبه، به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور حمله اخیر ایران به گروهک‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق و حملات ترکیه به مناطق شمالی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

چهار تصمیم شورای امنیت عراق در پی حمله سپاه به کردستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این شورا پس از رایزنی‌، چهار تصمیم در این رابطه اتخاذ کرد که عبارتند از: ۱. «ایجاد طرحی برای استقرار مجدد نیروهای مرزبانی عراق به منظور حفظ خط صفر مرزی با ایران و ترکیه».

۲. «تأمین تمامی ملزومات موردنیاز برای پشتیبانی تدارکاتی از فرماندهی نیروهای مرزبانی و تقویت توانمندی‌های انسانی و اموال موردنیاز و پشتیبانی از آن‌ها با تجهیزات و... به منظور انجام مأموریت‌هایشان.»

۳. «اقدام با منابع انسانی وزارت کشور [عراق] برای تقویت پاسگاه‌های مرزی».

۴. «هماهنگی با دولت منطقه کردستان عراق و وزارت پیشمرگه برای عمل به بندهای یک و دو به منظور یکپارچه‌سازی اقدامات ملی برای محافظت از مرزهای عراق».

این تصمیمات پس از آن اتخاذ شده است که فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عملیاتی جدید علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق خبر داد.

 سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پس از انجام این عملیات اعلام کرد: «در ادامه عملیات‌های موشکی و پهپادی روزهای اخیر نیروی زمینی سپاه امروز دور جدید عملیات موشکی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا با حجم موثر علیه مقر ها و مراکز استقرار و سازماندهی اشرار مسلح و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی در منطقه پردی در عمق اقلیم شمال عراق آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد آمد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها