کد خبر: 666997
تاریخ انتشار :

انتقاد عطاالله مهاجرانی از تیرهای زهرآگین مجازی علیه تیم ملی

جماران/ عطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد پیشین در یادداشتی برای جماران نوشت: اصطلاح " توپ گرد است!" کلیشه ای است که معمولا تیمی که پیروز نشده و یا شکست خورده به کار می برد. اما این کلیشه دور از واقعیت نیست. در همین مسابقات جام جهانی قطر شاهد فراز و فرود عربستان و ژاپن و کستاریکا و آلمان بودیم.

انتقاد عطاالله مهاجرانی از تیرهای زهرآگین مجازی علیه تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تیم ملی ایران هم بعد از فرود در مسابقه با انگلیس شاهد پروازش در مسابقه با ولز بودیم. فوتبال را بایستی در چارچوب خودش دید و داوری کرد. این که تیمی به جام جهانی راه پیدا می کند، نشانه توانایی بازی کنان و تدبیر مربیان است. شاهدیم که تیم های روسیه و ترکیه و ایتالیا و امارات و …نتوانستند به مسابقات جام جهانی قطر راه یابند و پشت در ماندند.

اما نکته شایسته تأمل و عبرت این بوده و هست که تیم ملی ما با مشکل جنگ روانی سنگینی رویارو بود. فضای مجازی پیوسته نیزه های زهرآگینی را به سوی تیم و مربی نشانه می گرفت. برخی چهره های شناخته شده فوتبال ایران نیز زبان به طعنه و تعریض و بلکه تعرض گشودند. گفت:

ترسم از ترکان تیرانداز نیست

طعنه تیر آورانم می کشد!

تیم ملی ما دچار طعنه های تیر نَیاورانی بود که نامشان را می شناسید!

حتی استاد دانشگاهی که از خجالت رضا شاه و محمد رضا شاه و اسرائیل در آمده است وقتی نوبت به جوانان عزیز تیم ملی ما رسید گفت: قبل از اینکه به مسابقه بروند، بازی را باخته بودند!

چنین پشت جبهه ای قرار بود تیم ملی ما را حمایت کند. شاهد بودیم که تیم ملی در مسابقه با انگلیس در واقع در موقعیت طبیعی و به اصطلاح در پوست خود نبود. حال اگر اینهمه نامردمی و طعنه و فشار روانی نبود و برعکس فضای آرام، متعادل و با نشاطی برای تیم ملی ایران تدارک می شد، نتیجه متفاوت نبود!؟

گفت: "عمر دو بایست در این روزگار

عمر نخست صرف تجربه اندوختن می شود و : "در دگری تجربه بردن به کار!"

مسابقه تمام شد! یک باخت بسیار بُد، یک برد بسیار خوب ونیز یک باخت خوب! کارنامه تیم ملی ماست. به امید جام جهانی ٢٠٢٦ و بهره گیری از همه تجربه ها.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها