کد خبر: 667120
تاریخ انتشار :

اظهارات رئیس مجلس درباره «حکمرانی نو»

رئیس مجلس در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با بیان اینکه حکمرانی نو یک امر ملی است نه یک شعار جناحی و در حکمرانی نو مقید به زمان هستیم، گفت: در بحث حکمرانی نو بر این تاکید دارم که تغییر باید در نگاه به اجرای قانون اساسی باشد نه تغییر در خود قانون اساسی.

اظهارات رئیس مجلس درباره «حکمرانی نو»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش اظهارات رئیس مجلس به شرح زیر است:

در حوادث روزهای اخیر دشمن انسجام ملی را هدف گرفته است​

* خروج از چهارچوب اختیارات، ضررش بیشتر از رشد کار است.

*  به بهانه حل مشکلات و برقراری عدالت نمی شود قانون گریزی کرد.

* در حوادث روزهای اخیر دشمن انسجام ملی را هدف گرفته است، در واقع میثاق ملی و قانون اساسی ما را مورد هجمه قرار داده است.

واکنش به برخی درخواست‌ها برای تجدید نظر در قانون اساسی

* این روزها بعضی از دسته های سیاسی را میبینیم که با قانون اساسی درافتادند و یا خواهان تجدید نظر در قانون اساسی هستند و یا از اجرای قانون اساسی طفره میروند و یا بهانه ایشان این است که قانون اساسی کارآمد نیست.

* همه باید بدانیم که این قانون میثاق ملی ماست و امنیت و جمهوریت ما در این قانون اساسی اسا البته باید همه ابعاد قانون اجرا شود.

در حکمرانی نو مقید به زمان هستیم

* تا زمانی که ما مسئولان صادقانه و حکیمانه و مجاهدانه نسبت به وعده هایی که داده ایم تلاش کنیم، و مردم این تلاش و علاقه به خدمت را ببینند ما را تحمل خواهند کرد.

* حق نداریم به هیچ بهانه ای زمان خدمت را تلف کنیم.

* در حکمرانی نو مقید به زمان هستیم.

حکمرانی نو یک امر ملی است نه یک شعار جناحی

* در بحث حکمرانی نو بر این تاکید دارم که تغییر باید در نگاه به اجرای قانون اساسی باشد نه تغییر در خود قانون اساسی.

* حکمرانی نو یک امر ملی است نه یک شعار جناحی

موظفیم با تکیه بر قانون اساسی و وحدت، یک نهضت حل مسئله راه بی اندازیم

* ما بخاطر ضعف ناکارآمدی در حوزه هایی دچار ناتوانی شدیم.

* در حوزه هایی ضعف در حل مسئله داریم.

* دشمن بر همان زخم ها و ناکارآمدی ها و آسیب ها سوار شده و بر علیه همه قوت های ما به نفع خودش عملیات انجام می دهد.

* موظفیم با تکیه بر قانون اساسی و وحدت، با پای کار مردم ماندن بتوانیم یک نهضت حل مسئله راه بی اندازیم و این همان نگاه نو به حکمرانی و قانون اساسی است.

مشروح اظهارات رئیس مجلس را در ادامه بخوانید:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که صبح امروز(شنبه، 12 آذر ماه) به مناسبت روز قانون اساسی در سالن اجلاس سران و با موضوع احصای راهکارهای مؤثر اجرای قانون اساسی بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصل برگزار شد، در کنار سایر رؤسای قوا حضور یافت.

دکتر قالیباف در این همایش گفت: در ابتدا به سهم خودم به همه عزیزان و بزرگواران و اندیشمندان در حوزه حقوق، از بخش های مختلف دانشگاهی و بخش های دولتی، حوزه های علمیه، برادران و خواهران گرامی و همچنین مهمانان خارجی حاضر در این جلسه عرض خیر مقدم دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا درود می فرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و به ویژه درود می فرستیم به روح پرفتوح شهید بهشتی(ره)، شهیدی که در پایه گذاری، شکل گیری و تصویب قانون اساسی، نقش بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کردند و همچنین تشکر می کنم از عزیزان خود در دولت، به ویژه برادر عزیز و مجاهدم دکتر دهقان، معاون حقوقی ریاست محترم جمهور که در این روز عزیز این فرصت را فراهم کردند که به یک بحث مهم در حوزه اجرای قانون اساسی بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما بر موضوع اهمیت، قانون اساسی و نقش آن در انسجام ملی و وحدت ملی و در پیشرفت کشور خود از این مسیر، اتفاق نظر داریم، عنوان کرد: نزدیک ترین و سهل الوصول ترین و مطمئن ترین راه برای تعیین روابط و انسجام بین حاکمیت، مردم و جامعه و برای حفظ یکپارچگی کشور و انسجام ملی خود، هیچ سندی معتبرتر، مؤثرتر، مورد وثوق تر و در دسترس تر از قانون اساسی نداریم پس همه باید با هر گرایش، دین، مذهب و سلیقه و قومیتی که در ایران عزیز زندگی می کنیم و شهروند جمهوری اسلامی محسوب می شویم باید به آن احترام بگذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها