کد خبر: 667194
تاریخ انتشار :

واکاوی جدیدترین وعده دولت برای کاهش تورم

کریمی اصفهانی گفت: کاهش تورم در سال آینده امکان پذیر است، البته به شرطی که در صادرات تسهیلاتی رخ دهد و ذخیره ارزی کشور تقویت شود.

واکاوی جدیدترین وعده دولت برای کاهش تورم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: سبحانیان معاون وزیر سمت اخیرا وعده داد «مردم آثار کاهش تورم را از نیمه اول سال ١۴٠٢ می‌بینند» اما این وعده با واکنش کارشناسان مواجه شد چراکه آنها نشانه‌های عکس این اتفاق را مشاهده می کنند.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره وعده دولت برای ملموس شدن آثار کاهش تورم در نیمه نخست سال آینده گفت: این حرف باید متکی بر یک استدلالی باشد تا مشخص شود چه منطقی پشت آن وجود دارد. معتقدم چنین وعده ای با اوضاع اقتصادی کشور همخوان نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان با صحبت های شفاهی آثار واقعی در اقتصاد ایجاد کرد، افزود: وضعیت اقتصادی کشور با این فرمانی که دارد جلو می رود، وعده محسوس شدن آثار کاهش تورم در سال آینده را اشتباه می دانم چون مشخص است زیاد کار کارشناسی روی آن انجام نشده است.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار پیش بینی تورم سال آینده را غیرواقعی خواند و اظهار کرد: طی 4 سال اخیر تقریبا قیمت ها چندبرابر شد، حالا سال آینده قرار است چه معجزه ای رخ دهد که پیامدش کاهش تورم باشد. خیلی از مولفه های تأثیرگذار بر تورم هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارند، مثلا وضعت برجام و عاقبت جنگ اوکراین و روسیه مشخص نیست، حال آنکه هر نتیجه ای برای این موضوعات رقم بخورد قطعا تأثیرات فاحشی را بر اقتصاد ما می گذارد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: کاهش تورم در سال آینده امکان پذیر است، البته به شرطی که در صادرات تسهیلاتی رخ دهد و ذخیره ارزی کشور تقویت شود. طبیعتا وقتی بازار پاسخگوی همه تقاضاها باشد طبیعتا آرامشی در قیمت ها به وجود خواهد آمد. در حال حاضر باید رعایت کنیم و دولت برخی کارهای سوءمدیریتی را انجام ندهد. در مجموع از هم اکنون وعده کاهش تورم در سال آینده را دادن بیشتر به رویاپردازی شباهت دارد تا واقعیت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها