کد خبر: 667519
تاریخ انتشار :

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به اقدام عربستان و امارات برای تبادل زندانیان میان آمریکا و روسیه

شورای همکاری خلیج فارس به میانجیگری موفقیت‌آمیز عربستان و امارات برای تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش شورای همکاری خلیج فارس به اقدام عربستان و امارات برای تبادل زندانیان میان آمریکا و روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از میانجیگری محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای آزادی و تبادل دو زندانی میان آمریکا و روسیه استقبال کرد و گفت که موفقیت میانجیگری عربستان و امارات در راستای مواضع رهبران شورای همکاری خلیج فارس برای تقویت مذاکره میان تمام طرف‌ها و حفظ امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور تحقق صلح در میان تمام ملت‌های جهان است.

وی همکاری دولت آمریکا و دولت روسیه با میانجیگری مشترک عربستان و امارات را ستود.

عربستان و امارات پیش از این در بیانیه مشترکی اعلام کردند که موفقیت میانجیگری برای تبادل دو زندانی میان آمریکا و روسیه نشان دهنده روابط دوستی مشترک و مستحکم این کشورها با واشنگتن و مسکو است.

وزارت خارجه روسیه پنجشنبه اعلام کرد که ویکتور بوت، شهروند این کشور بعد از عملیات تبادل با بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی به روسیه بازگشت. تبادل زندانیان در فرودگاه ابوظبی انجام شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: برای مدت طولانی، روسیه در حال مذاکره با ایالات متحده در مورد آزادی بوت بوده است. واشنگتن قاطعانه از گفتگو در مورد گنجاندن نام بوت در طرح مبادله خودداری می‌کرد.

با اعلام وزارت خارجه روسیه، تلاش‌های طولانی دیپلماتیک، اجازه داد تا مسکو و واشنگتن در این موضوع به توافق دست پیدا کنند.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از تماس تلفنی با گرینر گفت که او در حال بازگشت به خانه است.

این شهروند روس متهم به طرح توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی و حمایت مادی از تروریسم بود. بوت همه اتهامات را رد کرد. دادگاه فدرال او را به ۲۵ سال زندان محکوم کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها