کد خبر: 667526
تاریخ انتشار :

کرملین: تبادل زندانی باعث بهبود روابط آمریکا و روسیه نشده است

سخنگوی کرملین گفت، توافق اخیر آمریکا و روسیه بر سر تبادل دو زندانی مهم به معنی بهبود روابط دوجانبه نیست.

کرملین: تبادل زندانی باعث بهبود روابط آمریکا و روسیه نشده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اظهار کرد، مذاکرات و توافق اخیر میان روسیه و آمریکا بر سر تبادل زندانی به معنی برداشته شدن گامی به سمت غلبه بر بحران در روابط دوجانبه نیست.

پسکوف در مصاحبه با روزنامه روسیه‌ای ایزوستیا بیان کرد: "این مذاکرات صرفاً با موضوع تبادل زندانی بود و گرفتن نتایج مفروض درباره این که این اتفاق گامی به سمت غلبه بر بحران فعلی در روابط دوجانبه ما باشد، اشتباه است. هیچ روابط دو جانبه‌ای در یک چنین وضعیت وخیمی نمی‌تواند به بقا ادامه دهد."

امروز (جمعه) تبادل دو زندانی سرشناس بین آمریکا و روسیه صورت گرفت و در این راستا بریتنی گرینر، بازیکن لیگ زنان بسکتبال آمریکا با میانجی‌گری عربستان و امارات در ازای آزادی ویکتور بوت، یک زندانی روس که در آمریکا به اتهام توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی و حمایت از تروریسم به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود، آزاد شد.

وزارت خارجه روسیه نیز پنجشنبه تایید کرد ویکتور بوت، شهروند این کشور بعد از عملیات تبادل با بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی در فرودگاه ابوظبی، به روسیه بازگشت.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره ویکتور بوت گفت که آرزو می‌کند او "سریعا سلامتی‌اش را بازیابد."

ویکتور بوت در سال ۲۰۰۸ در تایلند به اتهام معامله غیرقانونی اسلحه دستگیر و بعداً به آمریکا مسترد و در آنجا به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

گراینر نیز در ماه فوریه در فرودگاه شرمتی‌یوو در مسکو به اتهام واردات غیرقانونی روغن حشیش به روسیه دستگیر و بعداً به ۹ سال زندان محکوم شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها