کد خبر: 667527
تاریخ انتشار :

بی بی ریسک نمی کند!

نگرانی نتانیاهو از انتخابات 2024 آمریکا

نخست وزیر جدید رژیم اشغالگر قدس، نسبت به بقای دموکراتها درکاخ سفید نگرانی هایی دارد که مهم ترین آنها مربط به مسئله احیای برجام و مخالفت با برخی سیاستهای هزینه ساز بین المللی تل آویومی باشد. با این حال، نتانیاهو پس از مشاهده تجربه سالهای 2016 تا 2020 که به شریک اصلی ترامپ در نظام بین الملل تبدیل شده بود، این بار تلاش می کند تا در قبال تحولات داخلی آمریکا دست به عصاتر حرکت کند. اخیرا «چاک تاد» مجری شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، این نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داد تا نظرش را درباره نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بپرسد.

نگرانی نتانیاهو از انتخابات 2024 آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نتانیاهو پاسخ داد: خدایا! خودم به اندازه کافی درگیر سیاست هستم. چهار انتخابات را در اسرائیل پشت سر گذاشته‌ام، بعد از من می‌خواهیم که در انتخابات شما (آمریکا) هم دخیل باشم؟ مرا درگیر این مسئله نکنید!با این حال، بر همگان مسجل است که نتانیاهو از بازگشت ترامپ به کاخ سفید استقبال می کند، هر چند که این موضوع می تواندم تقابل نباشد! دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که چندین پرونده حقوقی و فدرال در جریان دارد، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت خواهد کرد. او تنها یک دوره رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود و در رقابت سال ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن شکست خورد.نتانیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ را یک چهره ایده‌آل برای توسعه روابط آمریکا و اسرائیل می‌داند، گفت: با هر کسی که رئیس‌جمهوری آمریکا شود ارتباط خواهم گرفت، چه کسانی که از قبل با آن‌ها کار کرده‌ام و چه افراد تازه، زیرا رابطه آمریکا و اسرائیل، رابطه‌ای است که میان مردم آن‌ها برقرار است و این فقط یک شعار نیست.

ترامپ با گذشت حدود دوسال  از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمی تواند خشم خود را از نتانیاهو پنهان کند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخشی از خاطراتش عنوان کرده است که به‌رغم خدمت‌های بسیار زیادی که در حق رژیم صهیونیستی انجام داده، اما نخست‌وزیر سابق این رژیم را به علت کارهایی که علیه او انجام داده، نخواهد بخشید. منابع عبری‌زبان، بخش‌هایی از مصاحبه اختصاصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «واللا» را منتشر کردند.خبرنگار واللا که اخیرا تحت عنوان «صلح ترامپ» کتابی در ارتباط با اقدامات رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر کرده، مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ در کتاب خود آورده است.

  منابع صهیونیستی از جمله روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» بخش‌هایی از گفته‌های دونالد ترامپ را منتشر کردند.دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه مذکور گفته است: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رئیس‌جمهور نجنگیدند.کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید».

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرده است: «اگر من به [ریاست جمهوری آمریکا] نمی‌رسیدم فکر می‌کنم که اسرائیل ریشه‌کن می‌شد. خب؟ می‌خواهی حقیقت را بدانی؟ تا این لحظه هم فکر می‌کنم که اسرائیل نابود  شده است».

درست چند روز قبل از حضور بایدن در کاخ سفید و یک هفته پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، شاهد اقدامی قابل تأمل از سوی نتانیاهو بودیم. تصویر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق  ایالات متحده، پس از مدت‌ها از روی پس‌زمینه حساب توییتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس  حذف شد، حرکتی که برخی رسانه‌ها آن را نشانه جدایی احتمالی نتانیاهو  از «یک همتای سیاسی شکست خورده» قلمداد کردند. اقدامات ترامپ دردوران ریاست جمهوریخ خود نظیر به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت سرزمین‌های اشغالی ، انتقال سفارت آمریکا به  بیت المقدس، و همچنین قانونی خواندن شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن، گرچه اعتراض‌های بسیاری را در جهان به عملکرد دونالد ترامپ برانگیخت، سبب‌ساز محبوبیت بسیار او در چشم نتانیاهو شد! نتانیاهو به همین سبب از ترامپ به عنوان شجاع ترین رئیس جمهور آمریکا یاد می کرد.در چنین شرایطی حتی اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شود، قطعا در برخی موارد با شریک خیانتکارخود تسویه حساب خواهد کرد.....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها