کد خبر: 667761
تاریخ انتشار :

یک نماینده مجلس:

برخی عناصر نمی‌خواهند ارتباط ایران و آذربایجان تقویت شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اشتراکات دو کشور ایران و آذربایجان اظهار داشت: متاسفانه عناصری وجود دارند که نمی‌خواهند ارتباط ایران و آذربایجان تقویت شود در حالی که سیاست ایران هم مبتنی بر همسایه محوری است. همین مسئله ایجاب می‌کند تا ارتباط دو کشور و همکاری‌ها افزایش یابد.

برخی عناصر نمی‌خواهند ارتباط ایران و آذربایجان تقویت شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس طی سخنانی در مراسم سالروز درگذشت حیدر علی اف رهبر ملی مردم آذربایجان که در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد، اظهار کرد: حیدر علی اف از شخصیت‌هایی است که در تاریخ تاثیرگذار بوده، برداشت ما این است که با توجه به شخصیتی که او داشت می‌توانست بعد از برژنف در شوروی رهبری کند اما نگذاشتند. یکی از دلایلش این بود که حیدر علی اف مسلمان بود.

وی تصریح کرد: او بعد از تجزیه شوروی به دعوت مردم آذربایجان به این کشور آمد و به خواست مردم رئیس جمهور شد.

حیدر علی اف از شخصیت‌هایی بود که در ارتباط میان ایران و آذربایجان تاثیر بسزایی داشت. صحبت‌های او همواره در جهت رفع سو تفاهمات بود.

این نماینده مجلس افزود: رهبران جمهوری اسلامی ایران از جمله امام و رهبری و سایر مسئولان مواضع‌شان در جهت تقویت تعاملات بود. حتی ایران در مسئله قره باغ موضع مثبت و تاثیرگذاری داشت. واقعیت این است که برای ایران هیچ منطقه‌ای نمی‌تواند مانند آذربایجان شود. زیرا تا اندازه‌ای اشتراکات میان دو کشور وجود دارد از دین و زبان و اعتقادات تا ... که موجب ناگسست بودن این دو کشور می‌شود اما در سیاست بسیاری نمی‌خواهند که روابط ایران و آذربایجان مستحکم شود مثل اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی که هر چند از دشمن هم انتظار دوستی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دو کشور عناصری وجود دارد که گویی نمی‌خواهند ارتباطات ایران و آذربایجان تقویت شود. بنده در کمیسیون امنیت مجلس در جلسه‌ای که با آقای باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه داشتیم آنجا هم این موضوع را مطرح کردم که ما باید به این مسئله مهم توجه داشته باشیم. آقای باقری هم اذعان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی و سیاست جمهوری اسلامی ایران بر تقویت تعامل با همسایگان و همسایه محوری است. همین مسئله ایجاب می‌کند که در ارتباط با آذربایجان هم این همکاری‌ها افزایش یابد. اینکه خواسته باشند ارتباط دو کشور ضعیف شود خدمت به دو ملت نیست. | منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها