کد خبر: 667963
تاریخ انتشار :

یک نشریه فرانسوی مدعی شد؛

سلاح سری پوتین که نتیجه جنگ با اوکراین را تغییر می دهد

روس‌ها با ایجاد خط دفاعی واگنر می‌خواهند ثابت کنند که دونباس چقدر برای آنها مهم است و آنها تا انتها خواهند ایستاد و از این منطقه محافظت خواهند کرد.

سلاح سری پوتین که نتیجه جنگ با اوکراین را تغییر می دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: شرایط جنگ اوکراین و روسیه بسیار پیچیده شده است. در حالیکه برخی گروه ها از قریب الوقوع بودن پیمان صلح دوجانبه سخن می گویند اما به نظر می رسد نه اوکراین و نه روسیه تمایلی به صلح در مقطع زمانی کنونی ندارند و در تلاشند که پیش از مذاکرات در جنگ دست برتر را پیدا کنند.

در این شرایط، روسیه تلاش بیشتری دارد که در زمینه نظامی امتیازات بیشتری بگیرد. در حال حاضر، روسیه شرایط خوبی در اوکراین ندارد و اگر با این میزان از دستاوردهای نظامی پای میز مذاکرات بنشیند، قطعا شکست خورده به حساب می آید‌.

در همین زمینه، الجزیره قطر به نقل از نشریه فرانسوی زبان لو پاریزین از سلاح مخفی پوتین رونمایی کرده است. این سلاح تاکتیکی است که می تواند سرنوشت جنگ را به نفع مسکو تغییر دهد.

سلاح سری پوتین چیست؟

روزنامه فرانسوی لو پاریزین (Le Parisien) نوشت که گروه شبه نظامی واگنر روسیه شروع به ایجاد یک خط دفاعی متشکل از بلوک های سیمانی و سنگرهای ضد تانک در شرق اوکراین کرده و رسانه های روسی نیز آن را به عنوان سلاح مخفی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای پیروزی بر اوکراین معرفی کرده اند.

رسانه های روسی مدعی شده اند که این خط دفاعی می تواند تانک های اوکراینی را مهار و نابود کند اما لو پاریزین مدعی است طبق عکس‌های فراوانی که در شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات موجود است، کاستی‌هایی در این خط دفاعی وجود دارد.

این روزنامه - در گزارشی به قلم فلیکس دورسو - اعلام کرد که  خط دفاعی واگنر که مطبوعات روسیه آن را ابزاری برای معکوس کردن روند جنگ توصیف کردند، یادآور «خط دفاعی زیگفرید» است که آلمان ها در طول جنگ جهانی دوم ساخته بودند. بنجامین پتیت، تحلیلگر داده، که تصاویر ماهواره ای متعددی از این خط دفاعی به دست آورده و آنها را منتشر کرده، مدعی است، این خط دفاعی از یک ردیف دوتایی از سکوهای کوچک بتنی به نام "دندان اژدها" تشکیل شده است. پشت آن یک سنگر عمیق است که با سنگر دوم تکمیل می شود و به عنوان "موقعیت شلیک برای پیاده نظام و حمل و تقرر وسایل نقلیه و خودروهای زرهی" عمل می کند.

اما به گفته خاویر تیتلمن، که جنگ را از نزدیک دنبال می‌کند، این دیوار عظیم نقص‌های زیادی خواهد داشت. این محقق می گوید؛ کافی است دندان‌های اژدها تا حدی زیر خاک دفن شوند تا فقط لبه آن ظاهر شود. یک بولدوزر زرهی ساده تمام چیزی است که برای این کار لازم است.

روزنامه لو پاریزین محل خط پدافندی را بررسی کرده است. این مکان توسط رسانه های آمریکایی که به تصاویر ماهواره ای دسترسی داشتند، ردیابی شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، خط دفاعی روسیه  در نزدیکی شهر پروسپانا و در منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین قرار دارد. همچنین، طرح نهایی پروژه - طبق ادعای نشریه فرانسوی - در حلقه های فکری و گروه های تلگرامی طرفدار روسیه در حال پخش است. بر اساس نقشه منتشر شده توسط پایگاه روسی RIA Fan، استحکامات در یک محور جنوب به شمال از شهر سوتلوگورسک (Svetlodarsk) شروع می شود، خط مقدم را تا رودخانه دونتس (Donets) دنبال می کند، سپس به سمت مرز می رود و بیش از 100 کیلومتر را پوشش می دهد.

خط دفاعی واگنر قدرت تغییر نتیجه جنگ را دارد؟​

در رابطه با سلاح سری جدید پوتین، سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا مدعی شده اند که ایجاد خط دفاعی در پشت خط مقدم کنونی مانع از هر گونه ضدحمله سریع اوکراین و هجوم به دونباس می شود. به نظر می‌رسد روس‌ها با ایجاد خط دفاعی واگنر می‌خواهند ثابت کنند که دونباس چقدر برای آنها مهم است و آنها تا انتها خواهند ایستاد و از این منطقه محافظت خواهند کرد.

در مقابل، یک کارشناس نظامی اوکراینی به نام سرگئی چرواتی، معتقد است که اهمیت خط واگنر اساساً روانی است و نقش زیادی در جنگ ایفا نمی کند. این تحلیلگر معتقد است خط دفاعی جدید روسیه که استان دونتسک را به دو بخش تقسیم می کند، اعتراف بزرگ روس ها به ضعف خود است. ژنرال دومینیک ترینکن، رئیس سابق مأموریت نظامی فرانسه در سازمان ملل متحد هم در گفتگو با لو پاریزین به این مساله اذعان داشته است. در واقع، ایجاد خط دفاعی جدید به این‌ معنی است که‌ کرملین در حال بررسی احتمال از دست دادن بخشی از دونتسک است و این نشان می دهد که اوکراینی ها بیشتر از آنچه تصور می شد دست بالا را در جنگ دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها