کد خبر: 668176
تاریخ انتشار :

جام‌جهانی/ لباس ویژه سرمربی آرژانتین در جشن قهرمانی

ورزش 3/ لیونل اسکالونی، سرمربی جوان تیم ملی آرژانتین، پیراهن ویژه ای را برای جشن قهرمانی این تیم آماده کرده بود.

جام‌جهانی/ لباس ویژه سرمربی آرژانتین در جشن قهرمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طول سال های اخیر سرمربیان بزرگ و پرافتخاری روی نیمکت تیم ملی آرژانتین حضور پیدا کرده بودند، اما در نهایت و در شرایطی که کمتر کسی تصورش را می کرد، این لیونل اسکالونی بود که موفق شد آنها را به عنوان قهرمانی در کوپا آمه ریکا و بعد جام جهانی برساند. اما او که در دوران ورزشی خود موفقیت چندان بزرگی نداشته و در بین ستاره های بزرگ فوتبال آلبی سلسته نتوانست نام خاصی برای خود دست و پا کند، در مربیگری به مهم ترین افتخار ممکن دست یافت. تیم ملی آرژانتین شب گذشته و در فینالی دراماتیک و فراموش نشدنی، در نهایت در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را به دست آورده و این طلسم طولانی مدت را شکست.

حالا پیراهنی که لیونل اسکالونی دیشب و در جشن قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی بعد از سه دهه بر تن کرده بود، همان لباس و با همان شماره ای است که این بازیکن در سال 1997 و زمانی که تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی زیر 20 سال در مالزی شد، به تن این بازیکن جوان در آن مقطع بود.

این موفقیت در واقع تنها افتخار بزرگ لیونل اسکالونی در دوران حضور در میدان و در عرصه ملی بود، اما حالا او در رده مربیگری دست به کاری تاریخی و بزرگ زده و بعد از 36 سال، تیم ملی آرژانتین را برای سومین بار قهرمان جام جهانی کرده است.

K1136356

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها