کد خبر: 668202
تاریخ انتشار :

جانشین وزیر دفاع: اگر نوآوری نداشته باشیم غافلگیر می شویم

ایسنا/ جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: چرخه فناوری به سرعت در حال حرکت است و اگر به محصولات امروز بسنده کنیم، باختیم.

جانشین وزیر دفاع: اگر نوآوری نداشته باشیم غافلگیر می شویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار سرتیپ سید مهدی فرجی دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با تقدیر از اقدامات قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه براساس تاکیدات رهبر انقلاب بود. ۲۶ دستگاه در کشور با این قرارگاه در این پنج سال جهت مهارت آموزی سربازان کمک کردند. آموزش ۱ میلیون و۲۰۰ هزار سرباز دستاورد بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع گرچه سهم کوچکی از سربازان داشته و در سال حدود۲ درصد سربازان کشور را در اختیار داریم اما تلاش کرده‌ایم دوره های مهارت آموزی را برای سربازان برگزار کنیم. این مهارت ها برای سربازان و همه جوانان ضروری است‌.  

سردار فرحی خاطرنشان کرد: ما در صنعت دفاعی خود بیش از ۹۰ درصد نیازهای نیروهای مسلح را تامین می کنیم که این افتخار بزرگی است. بیش از۵۰ درصد محصولات تولیدی ما وارد فناوری برتر شده است که کاربرد آنها تخصص نیاز دارد. ما این آموزش ها را باید به سربازان برای استفاده ، نگهداری و تعمیر محصولات دفاعی ارایه دهیم. در وزارت دفاع ما محیط واقعی کار و صنایع داریم. سربازان وزارت دفاع در این محیط قرار می گیرند و مهارت لازم را دریافت می کنند. ما ۳۵۰ دفتر طراحی در وزارت دفاع داریم یعنی از خلق ایده تا تولید محصول در این دفاتر انجام می شود که سربازان ما در این دفاتر حضور دارند.

جانشین وزیر دفاع افزود: وزارت دفاع با حدود۷ هزار شرکت خصوصی قرارداد دارد که۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان هستند. سربازان ما به این شرکت های دانش بنیان می روند و ۹۸ درصد آنها بعد از خدمت سربازی در این شرکت ها جذب می شوند.

وی تاکید کرد: اگر موتور نوآوری روشن نباشد، نمی توانیم محصولات جدید تولید کرده و از دنیا عقب مانده و غافلگیر می شویم پس به مراکز نوآوری نیازمندیم که این مراکز در حال ایجاد است. چرخه فناوری به سرعت در حال حرکت است و اگر به محصولات امروز بسنده کنیم، باختیم. مرکز نوآوری سرباز به زودی افتتاح می شود و سربازان دارای ایده می توانند در این مراکز ایده های خود را مطرح کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها