کد خبر: 668209
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدصادق کوشکی

غربی‌ها دنبال شکل‌دهی ایران‌هراسی در دنیا هستند

محمدصادق کوشکی گفت: غربی‌ها با بهره‌گیری از وضع مصوباتی در مجامع بین‌المللی سعی می‌کنند افکار عمومی جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران کنند.

غربی‌ها دنبال شکل‌دهی ایران‌هراسی در دنیا هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: غربی‌ها پرژوه تازه‌ای را در پیش گرفته‌اند؛ اینکه با وضع مصوباتی در مجامع بین‌المللی و مشخصا سازمان ملل ایران را در موقعیتی قرار دهند که به زعم خودشان خواسته‌هایشان را قبول کند و به نوعی عقب‌نشینی کند.

 محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «عمده مصوباتی که در مجمع عمومی به تصویب می‌رسد، کارکرد سیاسی و تبلیغاتی دارند و فاقد ارزش حقوقی است. اینکه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل لغو می‌شود یا قطعنامه‌ای در مجمع عمومی علیه ایران صادر می‌شود همه و همه در راستای مجموعه اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران است تا فشارها افزایش یابد که در این شرایط ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند. غربی‌ها فقط به موضوع برجام هم راضی نیستند و می‌خواهند ایران در حوزه موشکی و منطقه‌ای هم عقب‌نشینی کند».

او ادامه داد: «حالا مسئله این است که آیا همین تصمیمات سازمان ملل و نهادهای زیرمجموعه‌اش که ارزش حقوقی ندارند، ارزش سیاسی هم ندارند؟ چرا دارند. غربی‌ها با بهره‌گیری از آنها سعی می‌کنند افکار عمومی بین‌المللی را علیه جمهوری اسلامی ایران کنند. هرچند وقتی به آراء موافق، مخالف و متتنع مصوبات نگاه می‌کنیم می‌بینیم موافقان مصوبات ضد ایرانی چندان بیشتر از آراء مخالف و ممتنع نیست و نمی‌شود گفت آمریکا و اروپایی‌ها توانسته‌اند ایران را منزوی کنند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «غربی‌ها همچنین دنبال ایجاد ایران‌هراسی هم هستند تا ایران از مواضع خودش عقب‌نشینی کند».

کوشکی در پایان گفت: «آمریکایی‌ها حداقل می‌خواهند اجماع علیه ایران را در سطح  اروپا به وجود آورند، اگر نتوانند دیگر کشورهای جهان را همراه خود کنند تا بتوانند ایران را عقب برانند. برای این کار هم از چند زاویه حقوقی، اقتصادی و سیاسی وارد عمل شده‌اند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها