کد خبر: 668245
تاریخ انتشار :

موضع جدید آلمان درباره احیای برجام

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت، در حال حاضر گفت‌وگو با ایران در زمینه احیای برجام در دستور کار قرار ندارد.

موضع جدید آلمان درباره احیای برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آلمان بدون هیچگونه اشاره به کارشکنی‌های طرف غرب در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، از تهران خواست تا در حل مشکلات باقی مانده «اراده سیاسی» از خود نشان دهد.

به گزارش روزنامه «ینی شفق»، «فرانسیسکا اوبرمایر» از سخنگویان وزارت امور خارجه  آلمان روز دوشنبه در شهر «برلین» به خبرنگاران گفت: «ایران اکنون باید به پاسخ‌های فنی قابل قبولی بدهد که اکنون به اراده سیاسی نیاز دارد».

وی افزود: «زمان آن فرا رسیده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به گفت‌وگوهای خود در مورد این مسائل ادامه دهند.»

بازرسان فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه به ایران سفر کردند.آژانس این سفر را  پنج‌شنبه گذشته اعلام و هدف آن را «پرداختن به مسائل پادمانی باقی‌مانده اعلام کرد.

«محمد اسلامی»  رییس سازمان انرژی اتمی نیز پیش‌تر در حاشیه نشست هیات دولت د گفت: تعاملات‌ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است و امیدواریم  جهت رفع  موانع گامی به جلو برداشته شود.»

 به گزارش این منبع خبری، اوبرمایر تاکید کرد که نمی تواند پیش بینی کند که آیا این مذاکرات به نتیجه‌ای می‌رسد یا خیر.  وی  بار دیگر تاکید کرد که مذاکرات ایران و آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برای احیای برجام  برنامه ریزی نشده است.

این دیپلمات آلمانی  افزود که در حال حاضر هیچ نقطه شروعی برای از سرگیری این  مذاکرات وجود ندارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اخیرا  با حمایت از اغتشاشات در ایران و متهم کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر، تاکید کرد که برجام در حال حاضر برای واشنگتن اولویت نیست.

این در حالی است که نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین  به تازگی در توییتی گفت صحبت‌های غیرمسئولانه  می‌تواند به تحولات بسیار منفی منجر شود. 

«میخائیل اولیانوف» در توییتی نوشت: «راه بسیار بهتری برای نهایی کردن مذاکرات وین و توافق بر سر احیای برجام پیش‌رو قرار دارد. این امر هنوز ممکن است، مشروط بر این که ایالات متحده اراده سیاسی متناسب را نشان دهد. صحبت‌های غیرمسئولانه درباره طرح ب می‌تواند به تحولات بسیار منفی منجر شود. »

مذاکرات احیای برجام بارها به دلیل کارشکنی‌های آمریکا و تروئیکای اروپا( آلمان، انگلیس و فرانسه)  مواضع طلبکارانه آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها