کد خبر: 668246
تاریخ انتشار :

راهکار خصمانه اسرائیل برعلیه ایران برای توافق هسته ای

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی با اشاره به اینکه اکنون زمان مناسبی برای فشار به ایران است تا به توافق هسته‌ای خوبی با آن دست پیدا کرد، مدعی شد که تهران تهدیدی علیه این رژیم است.

راهکار خصمانه اسرائیل برعلیه ایران برای توافق هسته ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز دوشنبه بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، تهدیدی برای جهان و منطقه و سپس برای تل‌آویو است.

شبکه خبری العربیه به نقل از گانتظ گزارش داد، جامعه بین‌الملل باید همان گونه که ناتو در اوکراین رفتار می‌کند، به همان شکل با ایران نیز رفتار کند.

وی با این ادعا که باید پیش از رسیدن ایران به بمب اتمی، اقدامات نظامی و اطلاعاتی علیه تهران را افزایش داد، مدعی شد: باید قدرت و نمایش قدرت را در برخورد با ایران، با هم جمع کنیم».

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که ساخت بمب هیچ جایی در دکترین سیاسی و نظامی آن ندارد و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر حرام بودن آن تأکید دارند.

روزنامه معاریو هم به نقل از این مسئول صهیونیست گزارش داد: «اکنون زمان مناسبی برای فشار به ایران است تا به توافق هسته‌ای خوبی با آن دست پیدا کرد؛ [توافقی] که پیشرفت هسته‌ای [ایران] را متوقف می‌کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این هم مدعی شده بود که جلوگیری از گسترش نفوذ ایران امری حیاتی است. وی مدعی شد: «دنیا در حال تغییر است. تبعات جنگ در اوکراین، در حال سرایت از طریق مرز میان کشورها است. سیاست افراط‌گرایی و تروریسم کشورهای سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.»

گانتز در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ستیزه‌جویی ایران همچنان تهدید بزرگی برای منطقه و دنیا است. ما این را در دخالت ایران در جنگ اوکراین هم می‌بینیم. این را در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران می‌بینیم که به تازگی شورای حکام [اژانس اتمی] هم بر آن صحه گذاشته است.»

وی در پایان ادعا کرد: «همین روند را در حمایت ایران از نائبان تروریستی‌اش در سوریه، لبنان و غزه هم می‌بینیم. همین هفته، یک پهپاد ایرانی به یک کشتی غیرنظامی حمله کرد. متوقف کردن گسترش نفوذ و بلندپروازی‌های ایران حیاتی است. این چیزی است که اسرائیل، از طریق برخی از فعالیت‌های خود زیر چتر سنت‌کام قصد دستیابی به آن را دارد و ما همچنان علیه هر گونه تلاش برای ایجاد ترور در مرزهایمان اقدام خواهیم کرد.» 

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها