کد خبر: 668256
تاریخ انتشار :

ظهره‌وند تشریح کرد:

پرژوه اجماع‌سازی دموکرات‌ها علیه ایران

ابوالفضل ظهره‌وند گفت: تفاوت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این است که دموکرات‌ها بر ایجاد اجماع تمرکز می‌کنند. اکنون آنها پروژه اجماع‌سازی علیه ایران را پیش می‌برند.

پرژوه اجماع‌سازی دموکرات‌ها علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: فشارهای غربی‌ها علیه ایران هر روز بیشتر می‌شود و حالا در قالبی جدید. آنها می‌کوشند با ابزار مجامع بین‌المللی ایران را بیش از همیشه تحت فشار سیاسی و البته افکار عمومی جهانی قرار دهند؛ اما هدف آنها از این دست اقدامات چیست؟

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اقدامات اخیر غربی‌ها از جمله لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل یا قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل یا پیشتر قطعنامه شورای حکام و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران همه و همه نوعی جنگ نرم علیه ایران بوده است. آمریکایی‌ها هرچه داشتند و نداشتند را علیه ایران به میدان آوردند. وقتی همه اینها می‌بینیم دیگر برایمان مهم نیست که آیا مثلا قطعنامه مجمع عمومی ضمانت اجرا دارد یا نه زیرا ما در یک جنگ نرم قرار داریم».

او ادامه داد: «غربی‌ها می‌خواهند علیه ایران اجماعی جهانی ایجاد کنند. تفاوت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این است که دموکرات‌ها بر ایجاد اجماع تمرکز می‌کنند. اکنون آنها پروژه اجماع‌سازی علیه ایران را پیش می‌برند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «هدف غربی‌ها کف و سقف دارد. آنها از ناآرامی‌ها را در ایران حمایت کردند تا نظام ایران را رادیکال کرده باشند و به خیال خودشان خون و خونریزی در ایران راه بیفتد تا در نهایت انقلاب رخ دهد. این سقف هدفشان است اما وقتی نتوانستند در این هدف موفق باشند وارد فاز دیگری می‌شوند؛ اینکه فشار بر جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند که فشار اقتصادی مهم‌ترین آن است و هم از نیروهای داخلی خودشان بهره می‌جویند و هم به ندانم‌کاری‌های دولت ایران دل بسته‌اند. در این بین از طریق مجامع بین‌المللی هم علیه ایران فشار وارد می‌کنند تا جمهوری اسلامی بگوید باشد عقب می‌نشینم و بر سر مذاکرات کوتاه آید. این سقف هدف آنها نیست اما اگر به دست بیاورند هم برایشان بد نیست».

ظهره‌وند در پایان گفت: «آمریکا می‌خواهد در حوزه ژئوپلیتیک منطقه تغییراتی ایجاد کنند. آنها قصد دارند روسیه، چین و ایران را مهار کنند تا امپراتوری خودشان در جهان را احیا کنند. آمریکایی‌ها چندگانه بازی می‌کنند و نمی‌شود در رفتار آنها صرفا یک متغیر را در نظر گرفت. واقعیت این است که ما اگر درست حکمرانی می‌کردیم راه بر این دست اقدامات آمریکایی‌ها بسته می‌شد. درست است که آمریکا در افول به سر می‌برد اما ما هم مدیریت خوبی نداریم. به هر حال بازی آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها