کد خبر: 668685
تاریخ انتشار :

علی دایی بلیت سفر همسر و دخترش را رو کرد + عکس

علی دایی در گفتگویی،جزئیاتی از ماجرای ممانعت از خروج همسرش از کشور را تشریح و بلیت سفر خانواده اش را منتشر کرد.

علی دایی بلیت سفر همسر و دخترش را رو کرد + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ممنوع الخروجی چهره‌های برجسته ورزشی و هنری ایران و برخی از اعضای خانواده‌های آنها در پی بروز ناآرامی‌های چندماه اخیر، تصمیمی است که از سوی نهادهای قضایی به طور رسمی تایید شده اما خیلی از آنها قبل از برخورد ضابط قضایی هنگام خروج از مرز هوایی، از وجود چنین تصمیمی درمورد خود اظهار بی‌اطلاعی کردند و در واقع غافلگیر شدند.

طی ماه‌های گذشته یکبار ضبط پاسپورت علی دایی چهره برجسته تاریخ فوتبال ایران و جهان با دستور مقام قضایی در فرودگاه، خبرساز شده بود که پس از مدت کوتاهی خبر استرداد گذرنامه آقای گل سابق فوتبال ملی جهان منتشر شد.

یکبار دیگر نام دایی ، بدلیل ممانعت از خروج خانواده‌اش آن هم به آن شکل خاص مورد توجه قرار گرفت و خیلی سریع به تیتر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی بدل شد. حالا کمتر ایرانی وجود دارد که از نحوه بازگرداندن هواپیمای حامل همسر و دختر دایی مطلع نشده باشد.

علی دایی در مورد جزئیات و دلایل این اقدام با تابناک به صورت اختصاصی گفت‌وگو کرده است.

موضوع پیاده کردن همسر و دخترتان از هواپیمای ماهان که عازم دوبی بود، باعث بروز حرف و حدیث‌های بسیاری شد. چه اتفاقی مخصوصا پیش از سفر برای خانواده شما رخ داد؟

ببینید، ما که علم غیب نداریم تا پیش از حضور در فرودگاه متوجه بشویم اجازه خروج از کشور را داریم یا خیر. همسر من به همراه دخترم امروز صبح به فرودگاه رفتند و پس از تحویل بار و عبور از گیت بازرسی، پیش از سوار شدن به هواپیما پس از چک کردن گذرنامه و خوردن مهر قانونی و دریافت مجوز قانونی خروج از کشور از قسمت کنترل گذرنامه پلیس فرودگاه عبور کردند و سوار هواپیمای ماهان که عازم دوبی بود، شدند.

یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور جزییاتی در خصوص این موضوع که همسرتان با حکم قضایی ممنوع‌الخروج بوده را منتشر کرده است؟

اصلا و ابدا چنین موضوعی صحت ندارد. این که همسر بنده ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضائیه ابلاغ یا SMS  با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری‌اسلامی برای سفر به خارج از کشور اقدام کرد و مثل همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.

بنابراین طبق اظهارات شما، مشکلی ممنوع‌الخروجی در میان نبوده است؟

ببینید، همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورود بودن خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه گذرنامه‌اش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند.

همچنین عنوان شده که گویا همسر و دخترتان قصد سفر به آمریکا از طریق دوبی را داشته‌اند؟

این هم کذب محض و دروغی است که عنوان کرده‌اند. بلیت‌های همسر و دخترم موجود است و مردم می‌توانند تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت آنها را ببینند. (علی دایی تصویر بلیت دو طرفه همسر و فرزند خود را در اختیار تابناک جهت انتشار قرار داد که می بینید)

Z7436361

گویا همسر شما تعهدی به مراجع ذیربط برای اطلاع دادن از قصد سفر به خارج از کشور داده بودند؟

خیر، به هیچ عنوان. واقعیت ندارد. همسرم هیچ تعهدی مبنی بر مطلع کردن مقامات یا نهادها و ادارات قبل از انجام سفر خارجی نداده است. 

آیا بعداز مسائلی که امروز برای همسر و دخترتان اتفاق افتاد، احیانا تصمیم شان را تغییر ندادند؟

من برای شما در سایت تابناک مدارک مستند (بلیت هواپیما با تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت) را ارسال کردم تا برای مردم منتشر کنید. این که حالا عنوان می‌کنند که پس از ماجری امروز برنامه سفرشان به آمریکا را به تعویق انداخته‌اند، یک سناریوسازی غیرواقعی است. تمام مراحل سفر همسر و دخترم کاملا مطابق قوانین جاری کشور صورت گرفته بود. تاریخ رفت و برگشت بلیت‌ها نیز ثابت می‌کند که آنها امروز (دوشنبه) به دوبی می‌رفتند و دوشنبه هفته آینده به ایران بازمی‌گشتند. 

فکر می‌کردید سفر یک هفته‌ای به کشور همسایه به چنین حاشیه بزرگی ختم شود؟

همسرم اگر قصد سفر به آمریکا را داشت از پرواز داخلی(هواپیمایی ماهان) استفاده نمی‌کرد. آن رسانه‌ای که این اخبار و اطلاعات کذب را منتشر کرده است، نمی‌دانم چه هدفی را دنبال می‌کرده! همسر و دختر من به طور کاملا قانونی و از مبدأ قانونی کشور اقدام به مسافرت کردند و مرتکب هیچ رفتار و عمل غیرقانونی نشدند.

اتفاق خاصی که در فرودگاه کیش رخ نداد؟

خیر، خدا را شکر می‌کنم که در سلامت هستند و در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم در تندرستی کامل در کنارم نشسته‌اند. می توانست اتفاقات بدتری رقم بخورد. خداوند را شاکرم. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها