کد خبر: 668699
تاریخ انتشار :

عضو مجلس خبرگان:

قضات از حکم «بغی» برای اغتشاشگران استفاده کنند / حکم بغات از محارب سخت‌تر است

آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می‌آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد.

قضات از حکم «بغی» برای اغتشاشگران استفاده کنند / حکم بغات از محارب سخت‌تر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشنهاد می‌شود قضات بجای محاربه از حکم بغی که به مراتب سخت‌تر است استفاده کنند.

همایش گروه‌های نقش آفرین نمایندگی ولی فقیه در بسیج خوزستان با حضور آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و اعضای گروه‌های نقش آفرین بسیج خواهران و برادران، در سالن امام خامنه‌ای(مد) مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

آیت‌الله حیدری در این مراسم به تشریح دو محور اصلی امامت اهل بیت علیهم السلام پرداخت و اظهار کرد: محور اول امامت، تبیین، تفسیر و صاینت از اسلام در مقابل تحریف است و محور دوم آن، نظام بخشیدن و توحید امت اسلامی است.

وی افزود: اگر امروز تفرقی در امت اسلامی می‌بینیم، حاصل اطاعت نکردن از اهل بیت است. حضرت ولیعصر(عج) این وظیفه را در زمان غیبت، بر دوش علما و فقها قرار داده است که در عصر ما در ابتدا امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری(مد) در این مقام ایفای نقش میکنند.

نماینده مردم خوزستان در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: امریکا و اسرائیل در ابتدا با توهم تجزیه ایران اسلامی، رضا پهلوی و مریم رجوی را علم کرده بودند اما وقتی دیدند این کارشان نتیجه‌ای ندارد، از حربه دوم خود که علم کردن خواص داخلی است، استفاده کردند. خواص معلوم الحالی که حتی در احکام الهی تشکیک میکنند.

عضو مجلس خبرگان در پایان خطاب به قوه قضائیه و قضات پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می‌آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: البته که بغات در مرتبه اول مقابل نظام اسلامی امام معصوم می‌ایستند اما از آنجا که طبق ادله، ولایت فقیه، فقیه جامع الشرایط مبسوط الید است، لذا جایگاه امام معصوم را در نظام اسلامی دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها