کد خبر: 668782
تاریخ انتشار :

واکنش روزنامه ایران به ماجرای ممنوع الخروجی همسر و دختر علی دایی

ماجرای فرود هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی در فرودگاه کیش در حالی که این هواپیما عازم دوبی بود و پیاده کردن این مادر و دختر از هواپیما به خبری جنجالی تبدیل شد.

واکنش روزنامه ایران به ماجرای ممنوع الخروجی همسر و دختر علی دایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه ایران نوشت: ماجرای فرود هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی در فرودگاه کیش در حالی که این هواپیما عازم دوبی بود و پیاده کردن این مادر و دختر از هواپیما به خبری جنجالی تبدیل شد. 

بر اساس آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده، صبح دوشنبه 5 دی پرواز شرکت هواپیمایی ماهان تهران را به مقصد دوبی ترک کرد اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و مأموران امنیتی دختر و همسر علی دایی را از هواپیما پیاده کردند. 

علی دایی در اولین واکنش به این موضوع به خبرگزاری ایسنا گفت: همسر و دخترم از فرودگاه امام خمینی به‌صورت کاملاً قانونی سوار هواپیما شدند و مقصدشان هم دوبی بود اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و پس از بازگشت به کیش آنها را از پرواز پیاده کردند. البته همسر و دخترم بازداشت نشدند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا همسر و دخترش ممنوع‌الخروج بوده‌اند، گفت: اگر ممنوع‌الخروج بودند که باید سیستم پلیس گذرنامه نشان می‌داد. هیچ‌کس هم درباره این موضوع به من جوابی نداده است. 

همسرم و دخترم برای یک سفر چند روزه قرار بود به دوبی بروند و برگردند. حتی دوشنبه هفته آینده زمان پرواز برگشت آنها بود.

دایی افزود: آنها کاملاً قانونی از محل بررسی پاسپورت عبور کرده‌اند و سوار هواپیما شده‌اند. این موضوعات را شما باید پرس‌وجو کنید.

در حالی که شایعات به دنبال این حادثه هر لحظه داغ‌تر می‌شد یک منبع آگاه به تسنیم گفت: همسر علی دایی به دلیل همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب در برهه 24 تا 26 آبان و همچنین 14 تا 16 آذر، با حکم قضایی ممنوع‌الخروج بوده است. 

با این حال او با یک اقدام غیرقانونی موفق به رفع ممنوع‌الخروجی خود شده و به همین دلیل وارد پرواز دوشنبه تهران به دوبی شده بود. 

اما با اطلاع متولیان امر، قبل از خروج وی از کشور، منطبق بر حکم قانونی ممنوع‌الخروجی از سفر او به دوبی ممانعت شده است.

بر این اساس، بازداشتی در این ماجرا در کار نیست ضمن اینکه دختر علی دایی مشکلی برای سفر نداشته و به تشخیص خود سفر را ادامه نداده است.

در پی اقدامات اخیر خانواده علی دایی (صاحب یک گالری بزرگ طلا و جواهر) در همراهی با گروه‌های ضد انقلاب و اغتشاشگران و دعوت به اعتصاب، همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذیربط را از تصمیم خود مطلع کند.

پس از اطلاع نهادهای مربوطه از پرواز حامل همسر علی دایی، با هماهنگی صورت گرفته پرواز مذکور در فرودگاه کیش فرود آمده و همسر و دختر علی دایی از هواپیما خارج شده‌اند.

تکذیب صدور اطلاعیه از سوی قوه قضائیه

به گزارش میزان، دوشنبه شب خبری به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه با موضوع ماجرای ممنوع‌الخروجی خانواده علی دایی در فضای مجازی منتشر شد، این در حالی است که مرکز رسانه قوه قضائیه هیچ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است و خبرگزاری رسمی قوه قضائیه میزان نیز که کلیه اخبار و اطلاعیه‌های رسمی منتشره دستگاه قضا را منتشر می‌کند نیز چنین خبری روی خروجی خود قرار نداده است.

توضیحات هواپیمایی ماهان

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی ماهان نیز در این‌باره به رویداد 24 گفت: این موضوع اصلاً به ما ارتباطی ندارد که بخواهیم جوابیه داشته باشیم، چرا که موضوع امنیتی است و اصلاً به ماهان ربطی ندارد. هواپیما اصلاً دوبی نرفته بود که بخواهد برگردد. هواپیما از تهران عازم دوبی بوده و قبل از خروج از کشور در کیش نشسته است و هواپیما برگردانده نشده است. 

تأکید می‌کنم، این دستور مقام قضایی بوده و اصلاً به ما ربطی ندارد. این کار طبق پروتکل‌های امنیتی کشور انجام شده و هر ایرلاین دیگری هم موظف بود این کار را انجام دهد و نیاز به جوابیه ندارد. 

اگر قرار باشد نهادی جوابگو باشد، این سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای بالادستی کشور هستند. ما ملزم بودیم کاری را که از ما خواسته شده بود انجام دهیم و انجام دادیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر خانواده دایی سوار ایرلاین خارجی شده بودند، آیا به همین اندازه تابع دستورها بود گفت: مگر پرواز ریگی نبود که برگردانده شد. شما وقتی به هواپیما اعلام کنید که شرایط امنیتی است خلبان ملزم است که هواپیما را قبل از خروج از مرز در اولین فرودگاه بنشاند. اتفاقی که برای ماهان هم افتاده است. 

مدیر روابط عمومی ماهان گفت: مسافر ایرانی بعد از چنین اتفاقی باید احساس امنیت بیشتری بکند، چون موضوع امنیتی بوده و هواپیما نشسته است. تشخیص داده شده که موضوع امنیتی است و دستور دادند که بنشیند و هواپیما هم نشسته است. باز هم تأکید می‌کنم پاسخ این مسأله در گرو توضیحات مقام قضایی و سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: این دستور از طریق امنیت فرودگاه به دست برج مراقبت می‌رسد و برج مراقبت خلبان را وادار می‌کند در اولین فرودگاه بنشیند. به ماهان هیچ ربطی ندارد و این بحث هوانوردی، فنی و عملیاتی است و به هواپیمایی هیچ ارتباطی ندارد.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها