کد خبر: 668851
تاریخ انتشار :

آیت الله خاتمی:

انقلاب اسلامی با فتنه و اغتشاش شکست نمی‌خورد

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با فتنه و اغتشاش شکست نمی‌خورد، گفت: از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵ فتنه، اغتشاش و جریان انحرافی با حمایت دشمنان در کشور طراحی و محکوم به شکست شده است.

انقلاب اسلامی با فتنه و اغتشاش شکست نمی‌خورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی و سومین روز تدفین شهدای گمنام در خراسان جنوبی، اظهار داشت: این موضوع را برای افرادی که این ‌حوادث را ندیده‌اند باید تبیین و یادآوری کنیم و این فهرست گویای یک نکته مهم و آن هم این است که انقلاب اسلامی ما شکست‌ناپذیر است.

وی عنوان کرد: اولین موضوع یا فتنه، جریان لیبرال‌ها و باند حاکمیت نهضت آزادی بود که امام راحل صریحا فرمودند که اعتقادی به نخست وزیری بازرگان ندارم، جریان نهضت آزادی مطلقا اعتقادی به ولایت فقیه نداشت و این جریان ۹ ماه بر سر کار بود اما در نهایت با اقتدار امام راحل کنار گذاشته شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جریان دوم جریان تجزیه‌طلبانه کردستان بود که تعدادی زیادی از جوانان کشور در آن به شهادت رسیدند و در نهایت مردم کردستان مقاومت و در مقابل آنان ایستادگی کردند، گفت: جریان سوم موضوع ترکمن صحرا بود که یک سال کشور درگیر این موضوع شد و چهارم هم توطئه‌ خلق عرب در خرمشهر بود.

وی ادامه داد: پنجمین جریان توطئه آذربایجان شرقی و خلق مسلمان بود که به امید خدا این توطئه هم ریشه نداشت و از بین رفت.

آیت الله خاتمی به ششمین جریان و فتنه در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: جریان منافقین ششمین جریان بود که به نسل هشتادی و هفتادی می‌گوییم که اینها داعش وطنی بودند چرا که ۱۷ هزار نفر را این جنایتکاران آدم کش ترور کردند و سه پاسدار را زنده زنده پوست کندند.

وی افزود: این جریان فساد الان به عنوان نوکر تمام عیار آمریکا عمل می‌کند و مرغ نجاست خوار بر این افراد شرافت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان ۶ کودتا علیه این انقلاب تدارک دیدند که همه‌ این کودتاها یک ربع تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع خنثی شد گفت: از جمله آنها کودتای نوژه بود که این کودتا با دستگیری و کشته‌ شدن تعدادی از عوامل آن فاش شد.

وی گفت : جنگ تحمیلی و هشت ساله صدام دیگر جریان، فتنه و توطئه دشمنان بود که صدام قبل از آغاز جنگ تحمیلی مصاحبه کرد و گفت ادامه مصاحبه سه روز آینده در تهران است.

وی ادامه داد: نهم جریان منافقین و دهمین جریان گروه فرقان بود که شهید مطهری را از ما گرفتند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری به تشریح فتنه‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به عنوان دهمین جریان پرداخت و گفت: اولین فتنه باند مهدی هاشمی معروف به طرفداری از آیت الله منتظری بود که جنایات و آدم کشی‌های خطرناک در این فتنه رخ داد.

وی افزود: جریان فتنه ۷۸ یا کودتای کوی دانشگاه تهران هم فتنه دیگری بود که تهران را به هم ریختند و رئیس جمهور آمریکا هم از آن حمایت کرد اما مردم به میدان آمدند و سفره این فتنه لعنتی را جمع کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه ۸۸ یازدهمین فتنه در کشورمان بود که هشت ماه طول کشید و فرماندهان جنگ در این خصوص گفتند که برای ما این هشت ماه از هشت سال جنگ تحمیلی سخت‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: در این فتنه علیه ولایت فقیه شعار دادند و فتنه ۸۸ مقابله با اساس دین و ولایت فقیه بود که حماسه ۹ دی این فتنه را خاموش کرد و اگر مردم نمی‌آمدند این فتنه جمع نمی‌شد و مردم درست فهمیدند که توطئه علیه ولایت است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: مردم در حماسه ۹ دی پیمان محکم و میثاق با ولایت بستند و از این برهه زمانی ۱۴ و ۱۵ سال گذشته و این میثاق همچنان باقی است.

وی گفت: فتنه دیگر، فتنه جریان انحرافی بود که فتنه خطرناکی بود، افراد در این فتنه به گونه‌ای ایران و ایران می‌کردند که گویا کاری به اسلام ندارند و در مجموع جریانی بریده از انقلاب و ولایت بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به آخرین جریان که حدود ۸۰ روز از آن گذشته و اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: هیچ توطئه‌ای در ۱۵ توطئه و جریان گذشته به عمق این توطئه نبود.

وی به هفت نکته اساسی در فتنه و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اولین نکته تجاهر و مخالفت با دین بود که در فتنه‌های قبلی این گونه نبود و در اغتشاشات اخیر قرآن را آتش زدند و مانند رضاخان دیکتاتور چادر را از زن مسلمان کشیدند اما بدانند که این شجره طیبه درخت تنومندی است که با این کارهای احمقانه برگی از آن را نمی‌توانید تکان دهید چه برسد به ساقه آن.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: اغتشاشگران در این فتنه با پوشش و شعار "زن، زندگی و آزادی" آمدند و آمریکا از این آزادی، بردگی زن را می‌خواهد اما زهی تاسف که اینجور انسان نوکری کند.

وی افزود: قرآن سوزی، پرچم سوزی، عمامه پرانی، مسجد سوزی مخالفت با دین بود که در اغتشاشات اخیر دنبال شد.

امام جمعه موقت تهران با ذکر این نکته که عمامه نماد دین است و عمامه پرانی در حقیقت دین پرانی است، عنوان کرد: در این اغتشاشات تجاهر به براندازی نظام اسلامی شد در حالی که در هیچ یک از اغتشاشات گذشته تجاهر به براندازی نظام اسلامی نشد.

وی تصریح کرد: دشمنان توطئه‌هایی می‌کنند اما به امید خداوند این توطئه‌ها ناکام شده و خواهد شد.

آیت الله خاتمی گفت: در اغتشاشات اخیر مسأله تجاهر و توهین به ولایت و مقام معظم رهبری رقم خورد و قصه این جریان هم توهین به دین اسلام است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای شکستن قله ولی فقیه، خاطرنشان کرد: تنها بزرگی که کشور را می‌تواند جمع و جور کند، ولی فقیه‌مان است که دشمنان می‌خواهند این قله عظیم را بشکنند تا هرج و مرج شود و قطعا و به امید خداوند متعال این ‌موضوع رقم نخواهد خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم اسلام در کشور جا افتاده و هم ملیت در پناه اسلام در کشور جا افتاده و اینها که ولایت را می‌کوبند و این هدف را دنبال می‌کنند و ناکام هستند.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای در اغتشاشات اخیر، بیان کرد: در این جنگ همه رسانه‌های معاند و جهان در اختیار اغتشاشگران قرار گرفت که الحمدالله شکست خوردند و فراخوان‌های مختلف در این اغتشاشات راهی به جایی نبرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمنان ما نان‌شان در دروغ گویی است و وقتی ولایت فقیه است شایعه در مورد آن پخش می‌کنند، این بی‌حجابی‌ها در اغتشاشات اخیر مصداق کامل جنگ فرهنگی است و جنگ فرهنگی یقینا ناکام است اگر رضاخان توانست حجاب را بردارد این رضاخان‌زده‌ها هم خواهند توانست.

وی با ذکر این نکته که بی‌حجاب‌ها اهل تظاهر هستند و در برخی استان‌ها پول گرفتند که به میدان آمدند، بیان کرد: اینها ناکام هستند چرا که ۸۰ درصد مردم ما خواهان حجاب هستند و ۲۰ درصد هستند که پشت پا به مقدسات می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ سیاسی در اغتشاشات اخیر گفت: آنها می‌خواستند که ایران را از کمیسیون مقام زن خارج کنند، در حالی که این کمیسیون هیچ جایگاه قانونی ندارد، آنها اذعان دارند که ایران به مقام زن احترام نمی‌گذارد این در حالی است که خود شما به مقام زن احترام نمی‌گذارید و گاهی با برخی اقدامات خود زن را زنده به گور می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در این اغتشاشات اخیر جنگ اقتصادی راه انداختند، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که کمر اقتصاد ایران را بشکنند و راه نجات ما اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری ۱۰ سال اینها را می‌بیند اما متاسفانه در برخی از دولت‌های گذشته گوش نکردند.

آیت الله خاتمی به جنگ روانی دشمنان در راستای ناکارآمدی نظام اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در حال صاف کردن بدهی دولت قبلی بوده اما درخواست ما از دولت این است که به این وضع معیشت سامان بدهد.

وی عنوان کرد: برخی به اغتشاشات می‌گویند اعتراضات؛ کجا این‌ها اعتراض است، اغتشاشگران ۸۰ آمبولانس را تخریب کردند و به بانک‌ها و اموال مردم و بیت المال حمله کردند و آدم کشتند و بدانید این مغلطه سیاسی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: طلبه ما آرمان الله وردی را ناجوانمردانه شهید کردند و بعد اسمش را می‌گذارند اعتراضات در حالی که عین اغتشاش بود و جریان دانشجو بداند که این مغلطه سیاسی است.

وی بیان کرد: در این اغتشاشات حدود ۴۰ بسیجی و پلیس را به وضع فجیع کشتند، واقعا دردآور است و بعد اسم آن را اعتراض می‌گذارید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شبهه افکنی که فتنه ۸۸ بود در اغتشاشات اخیر هم رقم خورد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر هم یکی بیماری زمینه‌ای دارد، یکی خودکشی می‌کند و یکی تصادف، بعد می‌گویند کشتند و اسمش شبهه افکنی است.

وی افزود: در این خصوص قانون فصل الخطاب است و باید با کسانی که مردم را بترسانند، براساس فتوای امام و قانون برخورد شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: این جوان بسیجی که در مشهد به شهادت رسید تک فرزند بود، وقتی شهید عجمیان، شهید آرمان الله ورودی و نیروهای بسیج و پلیس کشته می‌شوند، بیانیه نمی‌دهید اما وقتی یک اغتشاشگر کشته می‌شود بیانیه صادر می کنید و اینها یار مجرمین می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند برایش سه خاطره بسیار افتخارآفرین دارد گفت: اول اینکه مقام معظم رهبری مبارزات خود با طاغوت را از بیرجند شروع کردند و ایشان در خاطرات خود دارند که جهاد تبیین در بیرجند داشتند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: دوم اینکه از کل کشور آمار گرفته شده که استفاده کنندگان از شبکه‌های ماهواره ای در کدام استان بیشتر است و افتخاری برای شما خوبان است که کمترین استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در این استان است و این مایه بسی افتخار برای مردم این استان که تدین و دینمداری در پوست، خون و جانشان است و به امید خدا نسل آینده این استان با همین خصلت رشد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه خاطره سوم مربوط به انتصاب آیت الله عبادی به سمت امام جمعه بیرجند است افزود: به هیچ عنوان ایشان زیر بار مسئولیت نمی‌رفت و مرا واسطه قرار دادند که ابتدا این مسئولیت را نمی‌پذیرفتند و الحمدالله این عالم خلیق، ساده زیست و زاهد نعمتی در استان است و بدانید که امام جمعه محجوب شهر یک قدم برای ریاست و امامت جمعه بیرجند برنداشت که بماند به ایشان تحمیل شد و تنها برای انجام وظیفه به میدان آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همدلی بین مسئولان خراسان جنوبی در راستای رفع مشکلات مردم، گفت: استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور در سفر اخیر نیز مایه افتخار نظام اسلامی شد.

مراسم محوری بزرگداشت نهم دی روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" در مرکز استان امشب با سخنرانی عضو مجلس خبرگان رهبری و با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها