کد خبر: 668889
تاریخ انتشار :

واکنش رسانه های خارجی به رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱

موضع پایگاه اسرائیلی درباره پهپادها و زیردریایی های ایران

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل با طرح این موضوع که رزمایش ذوالفقار، رزمایشی آبی، خاکی، هوایی است تاکید کرد که در این رزمایش هم از قابلیت زیردریایی ها رونمایی شد و هم از قابلیت پهپادها.

موضع پایگاه اسرائیلی درباره پهپادها و زیردریایی های ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: رزمایش ذوالفقار 1401 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز «یا زهرا (سلام الله علیها)» آغاز شد. این رزمایش دریایی، زمینی، هوایی در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند برگزار شد. در این رزمایش، یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناورهای زیرسطحی و سطحی به کار گرفته شدند.

همچنین، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش در رابطه با تجهیزات به کار رفته در این رزمایش گفت: یگان‌های تکاور و تفنگداران دریایی نیروی دریایی ارتش با به‌کارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود از جمله قایق‌های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی ‌های مرطوب و ناوچه‌ های راکت‌انداز، با استفاده از اصل غافل‌ گیری، یگان‌ های حمله‌ور در نقش دشمن را منهدم کردند.

وی افزود: همچنین، اجرای عملیات‌های هلی‌برن و راپل از بالگردهایAB -212  نیروی دریایی ارتش بخش دیگری از عملیات تاخت آبخاکی با قابلیت تصرف ساحل دشمن بود. اجرای گشت هوایی به‌منظور تأمین امنیت هوایی نیروهای عمل کننده در سطح، توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش و همچنین رصد و پایش آسمان منطقه عملیات توسط نیروی پدافند هوایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بزرگ بود.

انهدام واحدهای شناور دشمن فرضی توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت‌انداز، عملیات مین‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی‌برن تفنگداران به‌وسیله بالگردهای یگان هوا - دریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود.

واکنش رسانه های خارجی به رزمایش ارتش

رزمایش ذوالفقار 1401 بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است. بسیاری از پایگاه های خبری و تحلیلی عربی، عبری و انگلیسی به پوشش این رزمایش پرداختند. پایگاه خبری بلفست تلگراف (Belfast Telegraph) در گزارشی در این رابطه، تاکید کرد برگزاری مانور نظامی ارتش در منطقه حساس و استراتژیک تنگه هرمز پیام های زیادی برای کشورهای دیگر دارد. تنگه هرمز منطقه ای است که برای کشتی های حامل انرژی بسیار حیاتی است و بیش از یک پنجم نفتکش ها و کشتی های حامل انرژی از آنجا عبور می کنند.

تلگراف تاکید کرد که تجهیزات نظامی متنوعی در این رزمایش به کار گرفته شده است. زیردریایی ها، پهپادها، هلی کوپتر، جت و جنگنده و... همه و همه در این رزمایش شرکت کرده و می کنند و این نشان می دهد که ارتش ایران کاملا آماده مبارزه با دشمنان ایران است.

همچنین، پایگاه نشنال (The national) در گزارش خود تاکید کرد که رزمایش ذوالفقار 1401 جزء رزمایش های سالانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که برای نشان دادن توانایی های نظامی نیروهای مسلح، دفع تهدیدات خارجی و رونمایی از تسلیحات جدید برگزار می شود.

پایگاه میدل ایست آی (Middle east eye) هم در گزارش خود گفت رزمایش ذوالفقار 1401 جهت مقابله با حضور آمریکا در آبهای جنوبی ایران انجام گرفته است. ایران از مدت ها پیش، حضور ناوهای آمریکایی و کشورهای غربی را در خلیج فارس و در نزدیکی مرزهای آبی خود عاملی تهدیدکننده در نظر گرفته و سعی دارد با آن مقابله کند.

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل هم با طرح این موضوع که رزمایش ذوالفقار، رزمایشی آبی، خاکی، هوایی است تاکید کرد که در این رزمایش هم از قابلیت زیردریایی ها رونمایی شد و هم از قابلیت پهپادها. این پایگاه مطالبی را هم درباره دستاوردهای اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت. یکی از توانایی هایی که اخیرا ارتش توانسته به آن دست یابد، رونمایی از زیردریایی ها و ناوهایی است که قابلیت حمل هواپیماهای بدون سرنشین را دارند. تایمز اسرائیل از پهپادهای جدید ارتش هم گفت. این پایگاه صهیونیستی این پهپادهای جدید و پیشرفته را عاملی برای مقابله با اسرائیل دانست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها